رییس انستیتو پاستور ایران مطرح کرد:

ایمنی واکسن پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال

رییس انستیتو پاستور ایران گفت: واکسن پاستوکووک محصول مشترک ایران و کوبا که علیه کرونا تهیه شده دارای ایمنی بالایی است و می تواند برای افراد زیر ۱۸ سال استفاده شود.

ایمنی واکسن پاستوکووک برای افراد زیر ۱۸ سال

به گزارش منیبان؛ علیرضا بیگلری، رییس انستیتو پاستور ایران روز سه شنبه در نشست خبری که در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، گفت: واکسن پاستوکووک یا سوبرانا دارای ویژگی های منحصر به فردی است که با توجه به فرآیندهای شیمیایی، تولیدش راحت بوده و در دنیا بی خطر است.

او با اشاره به اینکه برای واکسن های موجود علیه کرونا، کشورهای دنیا یادآور ( دز سوم ) نیز تولید می کنند، اظهار کرد: این واکسن با تزریق ۲ دز ، ۶۵ درصد موفقیت کارآیی خود را نشان داده و اگر یک دز یادآور نیز تزریق کنیم ۹۱ درصد ایمنی در بدن ایجاد کرده و ۷۵ درصد باعث عدم انتقال جهش های مختلف ویروس کرونا می شود و مرگ و میر را ۱۰۰ درصد کاهش می دهد.

بیگلری ادامه داد: این واکسن در کشور کوبا اکنون استفاده می شود و در ایران نیز به ۶۸ هزار نفر تزریق شده و پاستوکووک یا سوبرانا می تواند به عنوان تکنولوژی برتر به سازمان جهانی بهداشت معرفی شود و توجه جهانی به این واکسن معطوف شده است.

رییس انستیتو پاستور ایران تصریح کرد: اولویت تامین این واکسن برای نیازهای داخلی ایران و کوبا است و می توان برای حفظ سلامت مردم یک اتفاق ماندگار باشد.

او با بیان اینکه پاستوکووک سابقه ای از واکسن ذات الریه کودکان است، اظهار داشت: از زیر ساخت های این واکسن استفاده شده و می توانیم از زیر ساخت های آن برای تهیه واکسن های بعدی نیز استفاده کنیم.

ادامه دارد...


ت ت
کدخبر: 30775 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها