آغاز واکسیناسیون وکلا از شنبه 23 مردادماه

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: واکسیناسیون وکلا در دستور کار قرار گرفته و از شنبه واکسیناسیون آغاز می‌شود.

آغاز واکسیناسیون وکلا از شنبه 23 مردادماه

به گزارش منیبان؛ حسینی رئیس، کانون وکلای دادگستری استان قزوین در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: جامعه آگاه و جامعه‌ای که به اخبار بروز و اخبار حقوقی دسترسی دارد به حقوق خود واقف است.

او با اشاره به اینکه جامعه شفاف به دور از فساد خواهد بود، افزود: شباهت کار خبرنگاری به کارکرد وکلا در این عرصه مشهود است، چرا که خبرنگاران به عنوان متصدیان امر اطلاع رسانی به دنبال انعکاس حق و حقیقت هستند و وکلا هم به دنبال احقاق حق مردم اند.

حسینی با بیان اینکه در اجرای وظایف اجتماعی بسیاری از خدمات حقوقی که به جامعه می‌دهیم بدون هیچ چشم داشتی انجام می‌شود، گفت: در ماه ۸۰ پرونده تسخیری داریم که دولت مطابق بودجه باید هزینه آن را پرداخت کند ولی پرداخت نکرده است.

او افزود: در سال هزار ٥٠٠ پرونده وکالتی و ۲۰ هزار نفر ساعت مشاوره حقوقی بصورت رایگان به مردم ارائه می‌کنیم.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین با بیان اینکه هدف وکلا احقاق حق مردم است گفت: در این مسیر تنگنا‌هایی دارند و معظل بیکاری اولین مشکل آن هاست.

حسینی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۵۰ نفر وکیل در کانون وکلا عضویت دارند که ۴۰ درصد ان‌ها خانم هستند گفت: سالانه حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر خارج از ظرفیت استان وکیل جذب می‌کنیم که به این تعداد نیازی نیست.

او با اشاره به وضعیت مالی وکلا گفت: حدود ۲۰ درصد وکلا به دلیل مشکلات مالی و نداشتن پرونده، پروانه کارشان تمدید نشده است.

رئیس کانون وکلای دادگستری استان قزوین گفت: مشکلات وکلا جذب بی رویه وکیل و از طرف دیگر عدم حمایت قوه قضاییه در اجباری شدن وکالت است.

حسینی با اشاره به واکسیناسیون وکلا عنوان کرد: ۲۶ کانون وکلا در کشور وجود دارد و بعد از بوشهر و کرمانشاه سومین استانی هستیم که واکسیناسیون وکلا در دستور کار قرار گرفته و از شنبه واکسیناسیون آغاز می‌شود.

او در پایان بیان کرد: در حوزه فعالیت وکالت دو وظیفه داریم که خبرنگاران و کادر درمان هر کدام مشکل حقوقی داشته باشند وکلای این مرکز بصورت رایگان از حقوق شان دفاع می‌کنند.


ت ت
کدخبر: 32835 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها