نابودی تئوری ایمنی گله‌ای با ظهور کرونا دلتا

رییس گروه واکسن آکسفورد گفت: رسیدن به مصونیت گله‌ای با نوع فعلی کرونای دلتا «امکان پذیر نیست».

نابودی تئوری ایمنی گله‌ای با ظهور کرونا دلتا

به گزارش منیبان؛ پروفسور «سر اندرو پولارد» با ارائه شواهدی به نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: این واقعیت که واکسن ها مانع گسترش کووید نمی شوند، به این معناست که رسیدن به آستانه مصونیت کلی در جمعیت یک «افسانه» است.

او در زمینه کرونا ویروس توضیح داد: مشکل این ویروس این است که سرخک نیست. اگر ۹۵ درصد مردم علیه سرخک واکسینه شده باشند، این ویروس نمی تواند در جمعیت منتقل شود. نوع دلتا هنوز افرادی را که واکسینه شده اند آلوده می کند و این بدان معناست که هر کسی که هنوز واکسینه نشده است با ویروس روبرو می شود و ما چیزی نداریم که به طور کامل این انتقال را متوقف کند.

او افزود: اگرچه واکسن های موجود در جلوگیری از ابتلا به نوع شدید بیماری کرونا و مرگ ناشی از کووید-۱۹ بسیار موثر هستند اما مانع از آلوده شدن فرد واکسینه شده به ویروس عامل کووید -۱۹ نمی شود.

مفهوم مصونیت گله ای یا ایمنی جمعیت متکی بر این است که اکثر مردم از طریق واکسیناسیون یا عفونت قبلی مصونیت خود را به دست آورند که به نوبه خود به طور غیرمستقیم از افراد واکسینه نشده و افرادی که قبلاً آلوده نشده اند در برابر ابتلا به یک بیماری عفونی محافظت می کند.

داده های ناشی از مطالعه اخیر React که توسط کالج امپریال لندن انجام شده است، نشان می دهد افراد واکسینه شده کامل ۱۸ تا ۶۴ سال در مقایسه با افرادی که واکسن کرونا نزده اند، حدود ۴۹ درصد کمتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند.

یافته ها همچنین نشان داد که احتمال مثبت شدن آزمایش کرونا افراد واکسینه شده پس از تماس با فرد مبتلا به کووید-۱۹، حدود سه برابر کمتر است. در حال حاضر حدود ۷۵ درصد از بزرگسالان انگلیسی هر دو واکسن کرونای خود را دریافت کرده اند.

ساجید جاوید، وزیر بهداشت انگلیس می گوید برنامه هایی برای آغاز تزریق واکسن های تقویت کننده کووید به آسیب پذیرترین گروه ها در انگلیس از ماه آینده در دست انجام است. همچنین که همزمان واکسن آنفلوانزا نیز ارائه می شود.


ت ت
کدخبر: 33203 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها