خبرنگار:

جنجال انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته؛ مردم مراقب باشند!

سرهنگ وحید سلطانی پاجی در واکنش به انتشار تصاویر گسترده لایو دوربین‌های مداربسته در فضای مجازی گفت: توصیه ما به مردم این است اگر می‌خواهند دوربین مداربسته نصب کنند، حتما از طریق شرکت‌های معتبر حفاظتی و مراقبتی که تحت پوشش معاونت پیشگیری ناجا هستند اقدام کنند و این کار را به دست کسی که صرفا نصب دوربین بلد است نسپارند.

جنجال انتشار تصاویر دوربین‌های مداربسته؛ مردم مراقب باشند!

به گزارش منیبان؛ چندی پیش تصاویری در فضای مجازی دست‌به‌دست ‌شد که حاکی از هک شدن دوربین‌های زندان اوین بود و گروهی که خود را «عدالت علی» نام‌گذاری کرده بودند، ادعا کردند با نفوذ به سیستم امنیتی زندان اوین توانسته‌اند به تصاویری از داخل این زندان دست پیدا کنند. حالا تصاویری از لایو دوربین‌های مداربسته در صفحات اینستاگرامی دست به دست شده که نشان دهنده تصاویر لو رفته از مکان‌های خصوصی و عمومی مانند خیابان، حیاط خانه، انبار، نمازخانه و... است.

photo_2021-09-05_00-43-08

photo_2021-09-05_00-43-07

photo_2021-09-05_00-43-06

سرهنگ وحید سلطانی پاجی، معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار منیبان در واکنش به تصاویر مذکور گفت: اگر تصاویر منتشر شده دوربین‌های مدار بسته از حریم خصوصی مردم باشد، جنبه کیفری و جزایی دارد و درصورت شکایتِ شاکی خصوصی، پلیس ورود پیدا می‌کند و قابل پیگیری است.

او ادامه داد: اگر تصاویر منتشر شده مربوط به مکان‌های عمومی مانند خیابان، انبار یک کارخانه و... باشد فی نفسه جرمی واقع نشده بلکه باید انگیزه منتشر کننده تصاویر را بررسی کنیم تا ببینیم انگیزه مجرمانه داشته است یا خیر.

سرهنگ سلطانی تصریح کرد: همانطور که تاکید کردم انتشار تصاویر مکان عمومی جرم نیست اما ممکن است فرد دوربین‌ها را هک کرده باشد که این عمل براساس قانون جرم است و براساس مجازات هک با او برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه احتمالا تصاویر پخش شده جنبه تبلیغاتی دارد، گفت: معمولا شرکت‌های دوربین مداربسته جهت تبلیغات خود، تصاویری از نمونه کارهایشان منتشر می‌کنند مانند آتلیه‌ای که چند نمونه از عکس‌های خود را در معرض دید قرار می‌دهد بنابراین بنده احتمال می‌دهم این تصاویر به جهت اینکه حاوی تصاویر عمومی‌ست بیشتر جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

سرهنگ سلطانی در توصیه‌ پلیسی به مردم تاکید کرد: توصیه ما به مردم این است اگر می‌خواهند دوربین مداربسته نصب کنند، حتما از طریق شرکت‌های معتبر حفاظتی و مراقبتی که تحت پوشش معاونت پیشگیری ناجا هستند اقدام کنند و این کار را به دست کسی که صرفا نصب دوربین بلد است نسپارند چرا که آی پی‌های دوربین به تلفن همراه سازنده وصل است و می‌تواند تصاویر و ویدئوها را چک کند.


ت ت
کدخبر: 36883 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها