بالاخره دانش آموزان لباس فرم مدرسه بخرند یا نه؟

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان بیان گفت: آغاز سال تحصیلی مجازی خواهد بود و قرار است به مرور به سمت آموزش حضوری آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت‌بندی دانش‌آموزان برویم که تهیه لباس فرم هم در این راستا باید مد نظر باشد.

بالاخره دانش آموزان لباس فرم مدرسه بخرند یا نه؟

به گزارش منیبان؛ معصومه خدابنده‌لو، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان در این برنامه گفت: اولیا باید هنگام ثبت‌نام هزینه بیمه و کتاب دانش‌آموز را پرداخت کنند و در مورد سایر هزینه‌های جاری دانش‌آموزان بعد از مهرماه تصمیم‌گیری شود.

او بیان کرد: مهرماه انجمن اولیا و مربیان برگزار می‌شود و در آن جلسه مواردی با توجه به اینکه آغاز سال تحصیلی را به صورت مجازی خواهیم داشت و آبان‌ماه بازگشایی و حضور دانش‌آموزان را در مدرسه داریم، شرایط سنجیده شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با بیان اینکه مدیران با اعضای انجمن اولیا و مربیان در آن جلسه به یک توافق برای سایر هزینه‌ها می‌رسند و بعد آن را مطرح می‌کنند گفت: هزینه کلاس‌های فوق برنامه، برگه و... بعد از شروع تحصیلی مطرح می‌شود و قبل از شروع تنها هزینه کتاب و بیمه برای ثبت‌نام دانش‌آموزان کفایت می‌کند.

او با تاکید بر اینکه هزینه کتاب و بیمه برای هر پایه متفاوت است افزود: آغاز سال تحصیلی مجازی خواهد بود و قرار است به مرور به سمت آموزش حضوری آن هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و نوبت‌بندی دانش‌آموزان برویم که تهیه لباس فرم هم در این راستا باید مد نظر باشد.

خدابنده‌لو گفت: در جلسات اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش تاکید شده هیچ اجباری به تهیه لباس فرم دانش‌آموزان نیست و این به شورای مدرسه واگذار شده است.

او افزود: در شورای مدرسه اعضای انجمن اولیا و مربیان، مدیران و سایر اعضا حضور دارند و در مورد مدرسه خود به یک نظر اجماع می‌رسند که آیا نیازی به تهیه لباس فرم است یا خیر.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان گفت: دانش‌آموزان پایه‌های بالاتر قبلا لباس فرم تهیه کردند و چون به خاطر کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی بوده و لباس‌های قبلی استفاده نشده، نیازی نیست که بار دیگر تهیه کنند و می‌توانند از آن لباس سال گذشته استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: شورای مدرسه باید در مورد این موارد و با توجه به شرایط اقتصادی و مطالبه اولیا تصمیم بگیرد، شاید اولیا بخواهند برای فرزندان خود لباس فرم جدید تهیه کنند، اما خیلی از اولیا این نظر را دارند که لباس فرم سالهای قبل استفاده نشده و نیازی به تهیه نیست.

خدابنده‌لو تاکید کرد: تهیه لباس فرم از سوی اداره آموزش و پرورش اجباری نیست و در انجمن اولیا و مربیان این تصمیم گرفته می‌شود.

او با بیان اینکه امسال هیچ اجباری برای تهیه لباس فرم نیست و باید منتظر بمانیم و شرایط کرونا را در مهرماه بسنجیم ادامه داد:‌ آبان ماه بازگشایی مدارس را خواهیم داشت اما این بازگشایی طبق تصمیم ستاد کروناست.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان ادامه داد: شاید شرایط بازگشایی مدارس از منظر وزارتخانه اعلام شود اما ستاد کرونای استان همدان از لحاظ وضعیت استان صلاح نداند، در هر صوت اجبار به تهیه لباس فرم، اصلا درست نیست.

او با بیان اینکه اجبار از سوی مدارس عمومیت ندارد و شاید در یک ناحیه از آموزش و پرورش دو مدرسه را شامل شود افزود: در اغلب مدارس در خصوص تهیه لباس فرم صحبتی نشده است و مدارسی که به صورت موردی مدیران چنین برخوردهایی دارند، انگشت‌شمار هستند که با آنها برخورد خواهد شد.

 معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش همدان با قول پیگیری این موضوع ادامه داد: تاکنون گلایه‌هایی از سوی خانواده‌ها مبنی بر اجبار  مدارس به تهیه لباس فرم نشنیدیم و اینها برای اولین بار است که قطعا پیگیری خواهیم کرد.

او با تاکید به اینکه دریافت هزینه مدارس هم موردی است که باید بررسی شود و برخورد لازم صورت گیرد چراکه اکثر مدارس تنها هزینه کتاب و بیمه را دریافت کردند گفت: به تمام مدارس اعلام کرده‌ایم باید فعلا منتظر بمانند و مهرماه برای سایر هزینه‌ها تصمیم‌گیری شود.


ت ت
کدخبر: 38383 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها