کمبود داروی قارچ سیاه در بازار

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: درمان قارچ سیاه با آمپول “آمفوتریسین” انجام می شود که به ندرت یافت می شود.

کمبود داروی قارچ سیاه در بازار

به گزارش منیبان؛ یحیی ابراهیمی، یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی از بیماران کرونایی بر اثر قارچ سیاه می میرند ،گفت: این موضوع را در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با حضور وزیر بهداشت پیگیری کردیم.

او علت بیماری قارچ سیاه را استفاده از کورتیکواستروئیدها عنوان کرد و افزود: این قارچ در بیمارانی ایجاد می شود که نقص ایمنی دارند.

یکی از اعضای کمیسیون بهداشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از درمان های اصلی بیماران کروناییاستفاده از کورتون با دوز بالا است.

این نماینده مجلس افزود: یکی از عوارض جانبی استفاده از این دارو ایجاد موکورمیکوزیس یا قارچ سیاه است که در ناحیه بینی و سینوس ها ایجاد می شود.

ابراهیمی گفت: درمان قارچ سیاه با آمپول “آمفوتریسین” نادر است و از طرفی استفاده از کورتیکواستروئیدها در بیماران کرونایی افزایش یافته است.

یکی از اعضای کمیسیون سلامت مجلس شورای اسلامی افزود: در این کمیسیون از وزیر خواسته شد در تهیه دارو به ویژه این آمپول دقت بیشتری داشته باشد.

او گفت: “به پزشکان توصیه می شود که در بسیاری از موارد کورتون دردی از بیماران دوا نمی‌کند و برای کاهش عوارض نیاز به استفاده کمتر است.”


ت ت
کدخبر: 38885 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها