انتشار کارنامه نهایی کنکور تا ساعتی دیگر

کارنامه نهایی (کارنامه سبز) کنکور ۱۴۰۰ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی ساعت 22 امشب منتشر می شود.

انتشار کارنامه نهایی کنکور تا ساعتی دیگر

به گزارش منیبان؛ بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛ داوطلبان آزمون سراسری سال ۱۴۰۰ می‌توانند برای مشاهده کارنامه نهایی خود از ساعت ۲۲ امشب (جمعه) به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

کارنامه سبز معمولاً یک هفته پس از اعلام نتایج نهایی کنکور منتشر می‌شود؛ این کارنامه برای داوطلبان آزمون سراسری که براساس نتایج اولیه، مجاز به انتخاب رشته کنکور شده‌اند و در زمان مقرر به انتخاب رشته اقدام نموده‌اند ،صادر می‌شود.

کارنامه سبز درواقع کارنامه نهایی است که پس از شرکت در آزمون کنکور و بعد از مرحله انتخاب رشته به داوطلبان ارائه می‌شود و مناسب افرادی است که حداقل در یکی از انتخاب‌های خود قبول شده‌اند.

در کارنامه سبز اطلاعاتی در رابطه با اینکه متقاضی در کدام یک از رشته‌های پایین‌تر از انتخاب خود می‌توانست پذیرش شود در اختیار افراد قرار می‌گیرد. درواقع این کارنامه به افراد نشان می‌دهد که نمره قبولی آن‌ها برای انتخاب شدن در کدام رشته کافی بوده است.

کارنامه سبز برای افرادی کاربرد دارد که در یکی از رشته‌های مورد نظر خود قبول شده‌اند و در حال حاضر از قبولی خود احساس رضایت ندارند؛ این افراد به کمک اطلاعاتی که این کارنامه در اختیارشان قرار می‌گیرد متوجه می‌شوند در چه رشته‌ای غیر از رشته‌ای که مورد پذیرش قرار گرفته‌اند می‌توانند، قبول شوند.

البته کارنامه سبز برای کسانی که مردود شده‌اند کاربردی ندارد، یعنی کسانی که مردود شده‌اند، فقط باید به فکر تکمیل ظرفیت ثبت نام بدون کنکور سراسری یا شرکت در کنکور سال آینده باشند.

در کنکور سراسری ۱۴۰۰ کارنامه سبز از پنج ستون تشکیل شده است؛

ترتیب علاقمندی داوطلب (بر اساس فرم انتخاب رشته)، کد رشته امتحانی انتخابی داوطلب (براساس دفترچه انتخاب رشته کنکور)،  رتبه داوطلب: رتبه‌ای که در این ستون قراردارد پس از مقایسه با تمامی انتخاب کنندگان این رشته محاسبه شده است. آخرین رتبه قبولی: رتبه آخرین شخصی که در این رشته قبول شده است، محاسبه و سپس در این ستون درج می‌شود و ستون نتیجه: که در این ستون اگر رتبه داوطلب در رشته محلی پایین‌تر از رتبه آخرین نفر قبولی شود، داوطلب در آن رشته پذیرفته شده و با علامت "+" نمایش داده می‌شود.

ت ت
کدخبر: 41509 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها