چرا خودروتان استارت نمی‌‍خورد؟

یکی از مشکلاتی که بسیاری از راننده ها در طول روز با آن مواجه می شوند، استارت نخوردن ماشین شان است که نگرانی هایی را برای آن ها به وجود می آورد.

چرا خودروتان استارت نمی‌‍خورد؟

به گزارش منیبان؛ برخی از افراد تنها دلیل استارت نخوردن ماشین تنها به خراب بودن باطری ماشین می دانند، اما باید بگوییم که این تصور بسیار غلط است زیرا دلایل دیگری برای این موضوع وجود دارد که راننده ها می توانند به آسانی آن را مورد تشخیص قرار دهند.

1: آسیب دیدن چرخ دنده استارت و یا شکستگی دو شاخه

اگر به هنگام استارت زدن صدای قیژ قیژ به گوش تان می خورد، باید بدانید که چرخ دنده استارت تان آسیب دیده است. تشخیص این موضوع کار دشواری نخواهد بود، اما به هنگام تعمیر باید به دو شاخه توجه نمایید، زیرا در برخی از موارد مشاهده می شود که دو شاخه دچار شکستگی شده است و تنها راه در این مواقع تعویض دو شاخه می باشد.

اگر می خواهید با دیگر علت های استارت مخوردن ماشین به طول کامل آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم تا در ادامه مقاله با ما همراه بمانید و از مطالب ذکر شده نهایت استفاده را ببرید.

2: خراب و ضعیف شدن اتوماتیک استارت

از دیگر دلایل استارت نخوردن ماشین می توان به خراب و ضعیف شدن اتوماتیک استارت اشاره نمود. ممکن است برخی از افراد با خود بپرسند که چگونه می توان این موضوع را تشخیص داد، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که هنگامی که اتوماتیک استارت خراب و یا ضعیف می شود، به هنگام استارت زدن تنها صدایی که به گوش می رسد صدای تق تق است.

اگر همچین صدایی به گوش تان خورد می توانید بدون شک به سراغ تعمیر اتوماتیک استارت تان بروید، برای این که بتوانید از خراب و یا ضعیف شدن اتوماتیک استارت تان مطمئن شوید، می بایست به تهیه یک تکه سیم بپردازید و سپس یکی از جهات آن را به قطب مثبت باطری و یک سر دیگر آن را به سوکت اتوماتیک متصل نمایید. با اقدام به این کار شما دو حالت را می توانید مشاهده کنید، اولین حالت این است که ماشین شما به خوبی و بدون هیچ دردسری روشن خواهد شد و حالت دوم آن است که خودرو به هیچ وجه روشن نمی شود.

اگر حالت اول برای شما رخ داد باید بدانید که اتوماتیک ضعیف شده و می توانید یک قطعه رله را بر روی آن نصب کنید تا مشکل تان رفع شود.

لازم به ذکر است که استارت نخوردن ماشین دلایل دیگری را در بر دارد، اگر می خواهید با آن ها آشنا شوید می توانید.

3: خراب شدن بوش استارت

برخی از افراد با مراجعه به مکانیک ها بیان می کنند که ماشین آن ها هنگامی که استارت می خورد مدت زمانی باید بگذرد تا روشن شود، این افراد همیشه تصور می کنند که این موضوع دلیلی جز خرابی باطری ندارد اما این تصور بسیار غلط و نا بجا است. هنگامی که این اتفاق رخ می دهد ممکن است بوش استارت ماشین خراب شده باشد و این موضوع تنها با تعویض بوش و تعمیر استارت رفع خواهد شد.

شما می توانید با مراجعه به نزدیک ترین مکانیکی محل خود این موضوع را رفع نمایید و خودروی خود را همچون روز اول روشن کنید.

4: تمام شدن ذغال استارت و یا سوختن آرمیچر

اگر به هنگام استارت زدن ماشین شما به هیچ وجه روشن نمی شود، باید بدانید که ذغال استارت شما تمام شده است و یا متاسفانه آرمیچر ماشین تان سوخته است. برای پی بردن به این موضوع کافی است ابتدا مسیر سیک کشی را با دقت مورد بازدید قرار دهید و سپس استارت تان را مورد بررسی قرار دهید، اگر این دو مشکلی نداشتند می توانید مطمئن شوید که آرمیچر تان دچار سوختگی شده است و یا در مواقعی مشاهده می شود که ذغال استارت به اتمام رسیده است.

5: خوردگی باطری

افرادی که ماشین های آن ها قدمت بالایی دارد و استارت نمی خورد، می توانند مطمئن باشند خوردگی باطری در ماشین آن ها رخ داده است. خوردگی باطری در واقع جرم گرفتن و یا نابودی اتصالات می باشد. اگر یکی از این موارد را مشاهده کردید می توانید به رفع کردن آن بپردازید و مجددا خودرو خود را استارت بزنید، در این حالت می توانید روشن شدن ماشین تان را بدون هیچ دردسری مشاهده نمایید.

6: کلاه توزیع

از دیگر علل های استارت نخوردن ماشین، کلاه توزیع معیوب است. با این که این مشکل خیلی کم رخ می دهد اما باز هم بررسی آن به دور از لطف نخواهد بود. برای این که بتوانید این موضوع را تشخیص دهید، کافی است کلاه توزیع خود را چک کنید و اگر حس کردید کمی مرطوب است آن را با یک پارچه نخی تمیز نمایید.

برخی از افراد ممکن است بپرسند که خشک کردن کلاه توزیع چه کمکی بر عدم استارت و روشن شدن ماشین می کند، برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اگر کلاه توزیع مرطوب باشد ماشین به هیچ وجه استارت نخواهد خورد و روشن نمی شود.

در برخی از موارد مشاهده می شود که کلاه توزیع دچار ترک خوردگی و شکستگی می گردد، اگر این مورد را در کلاه توزیع ماشین تان مشاهده کردید حتما باید به تعویض آن بپردازید تا دوباره بتوانید روشن شدن ماشین تان را شاهد باشید.

اگر می خواهید با آخرین علت استارت نخوردن ماشین آشنا شوید، به شما توصیه می کنیم تا با صبا رسانه تا انتهای مقاله همراه بمانید.

7: باطری ضعیف و یا از کار افتاده

آخرین موردی که در این قسمت از مقاله می خواهیم برای شما شرح دهیم، باطری ضعیف و یا از کار افتاده است. اگر موارد بالا را چک کردید و مشکل شما رفع نشد، باید مطمئن شوید که باطری تان دچار آسیب دیدگی شده و تنها با تعویض آن ماشین تان روشن می گردد.


ت ت
کدخبر: 43555 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها