اهمیت کروکی الکترونیکی تصادف‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: صدور کروکی الکترونیکی کمک شایانی به کاهش مراجعه مردم به شرکت‌های بیمه خواهد کرد.

اهمیت کروکی الکترونیکی تصادف‌ها

به گزارش منیبان؛ سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا امروز در مراسم رونمایی از سامانه کروکی الکترونیکی در شهرک آزمایش گفت: به محض صدور کروکی الکترونیکی از سوی افسر رسیدگی به تصادفات خود به خود این کروکی الکترونیکی به شرکت‌های بیمه مورد نظر به صورت الکترونیکی ارسال خواهد شد.

او گفت: سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تصادف در کشور رخ می‌دهد که پلیس برای ۶۰ درصد از این تصادفات کروکی ترسیم می‌کند.

سردار هادیانفر افزود: بهینه سازی کروکی به صورت الکترونیکی نتیجه هوشمندسازی در پلیس است که در اواخر سال ۹۸ آغاز و در سال ۹۹ این موضوع به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد.

سردار هادیانفر افزود: به محض وقوع تصادف، کروکی‌های الکترونیکی صادر و به شرکت‌های بیمه ارسال می‌شود و پیامک ارسال به طرفین چه زیان دیده و چه مقصر ارسال می‌شود که می‌توانند در آن زمان به بیمه برای رسیدگی و دریافت خسارت بروند.

او گفت: نتیجه تعامل خوب پلیس و بیمه مرکزی است که ترسیم کروکی نیز بدون خطا خواهد بود و دخل و تصرفی در آن صورت نمی‌گیرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا افزود: تصادف‌های کمتر از پایین ۱۶ میلیون تومان خسارت نیاز به کروکی ندارد و اگر مقصر و زیان دیده هر دو طرف به این نتیجه برسند که مقصر و زیان دیده کیست، بدون کروکی به شرکت‌های بیمه می‌توانند مراجعه کنند.

سردار هادیانفر گفت: صدور کروکی برای خسارت‌های بالای ۱۶ میلیون تومان است که به زودی کروکی الکترونیکی در سراسر کشور توسعه پیدا خواهد کرد.


ت ت
کدخبر: 43758 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها