چگونه عوارض گوارشی کرونا را کنترل کنیم؟

یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد، عوارض گوارشی در دوران بیماری کرونا و یا پس از بهبودی، و نیز راه‌های درمان را تشریح کرد.

چگونه عوارض گوارشی کرونا را کنترل کنیم؟

به گزارش منیبان؛ علوی نژاد، یک فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد گفت: بیماران کرونا به ۲ دسته تقسیم می‌شوند که گروه اول از ابتدا تظاهر اصلی بیماری در دستگاه گوارش است و گروه دوم بیمارانی که سایر ارگان‌ها درگیر شده، اما به دلیل دارو‌های مصرفی دچار اختلالات گوارشی می‌شوند.کنترل عوارض گوارشی کرونا

او افزود: این عوارض ممکن است تا چند ماه پس از بهبودی، بیمار را درگیر کند که در پزشکی به آن به هم ریختگی دستگاه گوارش می‌گویند به این دلیل که با به هم ریختن تعادل میکروب‌های مفید دستگاه گوارش، فرد دچار اختلال در این سیستم خواهد شد.

علوی نژاد ادامه داد: این اختلال عملکرد ممکن است به صورت نفخ شکم، بی اشتهایی و اختلال کارکرد دستگاه گوارش مانند اسهال و یبوست خود را نشان دهد.

این فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد گفت: برای درمان این عارضه، استفاده از پروبیوتیک که نوع آن بسته به علایم غالب بیمار متفاوت است توصیه می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به تجویز پزشک دارو‌های دیگری مانند فاموتیدین نیز برای بازسازی و ریکاروی دستگاه گوارش در جهت بهبود عوارض مفید است.

اکنون ۲ شهرستان خوزستان در وضعیت نارنجی، ۱۳ شهرستان زرد و ۱۲ شهرستان آبی کرونایی هستند.

ت ت
کدخبر: 45679 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها