کدام گزینه برای ریاست هلال‌احمر مناسب‌تر است؟

یادداشت_حسین علایی، پژوهشگر علوم ارتباطات

کدام گزینه برای ریاست هلال‌احمر مناسب‌تر است؟

به گزارش دریافتی منیبان؛ رئیس جمعیت هلال‌احمر اواخر مهرماه در نامه‌ای به آیت الله رئیسی، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در ۲۰ ماه گذشته با رویکرد عدالت محوری و مبارزه با فساد در این جمعیت، خاطرنشان کرده بود که درصورت موافقت رئیس جمهوری، تیم مدیریتی فعلی براساس قانون تا دو سال آینده می‌تواند به فعالیت خود ادامه دهد و آماده است که با تمام توان در راستای اصول اساسنامه جمعیت و منویات دولت تلاش کند. در عین حال، در صورتی که رئیس جمهوری مایل باشد که تیم مدیریتی دیگری جایگزین شود، برای استعفا کردن آماده‌ است.  

مطابق قانون، با تشکیل دولت جدید، نمایندگان دولت در شورای عالی هلال‌احمر نیز از سوی رئیس جمهوری تعیین می‌شوند. براین اساس، شورای عالی هلال‌احمر با ترکیب اعضای قدیم و نمایندگان دولت، اوایل آبان‌ماه تشکیل و در این شورا، انتخابات برای تعیین رئیس جمعیت هلال‌احمر برگزار شد تا رئیس جمهوری بتواند برای مدیریت هلال‌احمر تصمیم گیرد. بنابراین در کنار دکتر همتی، دو نفر دیگر نیز به عنوان کاندیدا به رئیس جمهوری معرفی شدند.

حال؛ با گذشت ۱۸ روز از معرفی دو گزینه پیشنهادی برای ریاست جمعیت هلال‌احمر، به نظر می‌رسد به دلیل عملکرد مثبت تیم مدیریتی فعلی هلال‌احمر در مبارزه با فساد، کمک به کنترل شیوع کرونا، واردات بیش از 112 میلیون دز واکسن برای نجات جان هموطنان و همچنین عملکرد این جمعیت در زلزله اخیر هرمزگان که تقدیر مردم و مسئولان کشور را به همراه داشته است، دکتر همتی، گزینه مناسب‌تری است که تا پایان دوره ۴ ساله ریاست بر این جمعیت، سکان هلال‌احمر را بر عهده داشته باشد.


ت ت
کدخبر: 49642 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها