کرونا آمار گردشگری را حدود ۶۰ درصد کم کرد!

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت که در طول یک سال شیوع کرونا میزان ورود و اقامت رسمی گردشگران به این استان ۵۸ درصد کاهش داشته است.

کرونا آمار گردشگری را حدود ۶۰ درصد کم کرد!

به گزارش منیبان، مهران حسنی آمار اقامت گردشگران در اقامتگاه های رسمی استان طی یک سال گذشته را حدود چهار میلیون و ۶۵۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود که در مدت مشابه قبل آمار ورودی و اقامت گردشگران حدود ۱۲ میلیون نفر بود.

وی بیشترین میزان کاهش ورودی گردشگران رسمی در شرایط کرونایی را مربوط به ایام تعطیل نوروز ۹۹ اعلام کرد.

حسنی توضیح داد : به طور میانگین درصد اشغال اقامتگاه های رسمی گردشکری مازندران در بازه زمانی یک ساله منتهی به بهمن ماه سال گذشته حدود ۸۸ درصد بود که این میزان در یک ساله منتهی به بهمن امسال به ۳۳ درصد کاهش یافته است.

معاون گردشگری مازندران در عین حال گفت که با توجه به این که بخش زیادی از گردشگری مازندران غیررسمی است و ده ها هزار شغل گردشگری استان هم مربوط به این بخش است ، میزان کاهش و اثرگذاری ورود گردشگران به مازندران بسیار بیشتر بوده است.

گردشگری غیررسمی مازندران در قالب مسافرت شخصی تعریف می شود. در این شکل مسافران از اقامتگاه های رسمی مانند هتل ، متل ، مسافرخانه ، اماکن بومگردی و دیگر اقامتگاه های تحت نظارت رسمی استفاده نمی کنند و اقامتشان متکی بر اجاره خانه های شخصی ، ویلاها ، خیابان خوابی و یا ماشین خوابی است.

بیشترین آمار ورود مسافر در شکل غیررسمی هم مربوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان است که سال ۹۹ به خاطر شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده بشدت کاهش داشته است.

حسنی وضعیت مجموعه های اقامتگاه های گردشگری مازندران را فعال اما بدون مشتری توصیف کرد و گفت : صنعت گردشگری استان نمی تواند بیش از این وضعیت کنونی را تحمل کند و در حال حاضر نیز از حد توان خارج شده است. 

وی تصمیم گیری درباره چگونگی سفر در ایام نوروز را برای مازندران بسیار حیاتی توصیف کرد و افزود : به طور حتم نتجیه مثبت یا منفی تصمیم گیری درباره سفر نوروزی بیشتری تاثیر را بر استان مازندران خواهد گذاشت که رتبه نخست سفر در کشور را بویژه در تعطیلات نوروزی دارد.


ت ت
کدخبر: 5303 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها