علت حادثه امروز مترو کرج_ تهران مشخص شد؛ خطای انسانی!

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به اینکه عامل انسانی یکی از مهمترین گمانه زنی های وقوع حادثه امروز در متروی کرج بوده است، گفت: عدم به روز رسانی فناوری های مترو در 4 ساله گذشته از عوامل وقوع این حادثه بوده است.

علت حادثه امروز مترو کرج_ تهران مشخص شد؛ خطای انسانی!

به گزارش منیبان؛ علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران از احتمال وقوع خطای انسانی در حادثه صبح امروز خط 5 متروی تهران خبر داد و گفت: یکی از گزارش‌های مدیریتی که درباره این اتفاق به ما رسیده است، حاکی از وقوع یک خطای انسانی در حادثه مترو بوده است.

او افزود: همچنان ما منتظر نظر قطعی کمیسیون سوانح در این زمینه هستیم تا دلیل اصلی این حادثه مشخص شود، اما به نظرم صحبت‌های امروز شهردار تهران در این مورد حائز اهمیت بود.

نادعلی با تأکید بر اینکه استفاده از فناوری‌ها در همه حوزه‌ها به خصوص حمل و نقل می‌تواند درصدی با خطای انسانی همراه  باشد، گفت: هر چند ذات فناوری درصد خطا را کاهش می‌دهد، اما با وجود کاربر انسانی امکان این خطاها وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در چهار سال گذشته مدیریت شهری به روزرسانی فناوری‌ها انجام نشده و بار آن به دوره جدید مدیریتی منتقل شده است، اظهار داشت: به روز کردن فناوری همانند خرید چند رام قطار و واگن مترو هزینه‌بر نیست.

نادعلی تعمدی بودن این اتفاق را خیلی بعید عنوان کرد و ابراز داشت: خوشبختانه این حادثه به خیر گذشته و طبق صحبتی که مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو نیازمند به روز رسانی فناوری‌ است.

او به شهروندان تهرانی اطمینان داد که استفاده از مترو را برای آنها خطرآفرین نخواهد بود و با حضور شهردار جدید و مدیران منصوب شده مترو، خلأ عدم رسیدگی گذشته جبران خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران تأکید کرد: با توجه به همین مستندات و اتفاقات اخیر، فشار بیشتری به دولت برای افزایش بودجه حمل و نقل عمومی تهران به ویژه مترو خواهیم آورد.

ت ت
کدخبر: 55800 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها