کلاهبرداری از مسافران نوروزی با اجاره صوری دفاتر شرکت‌های مسافرتی

معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا گفت: در آستانه نوروزی ۱۴۰۱، افرادی اقدام به اجاره شرکت‌های صوری عرضه بلیط برای کلاهبرداری از هموطنان می‌کنند.

کلاهبرداری از مسافران نوروزی با اجاره صوری دفاتر شرکت‌های مسافرتی

به گزارش منیبان؛ سرهنگ شهاب امینی، معاون اجتماعی پلیس آگاهی ناجا گفت: افراد سودجو در روز‌های پایانی سال برای رسیدن به اهداف مجرمانه خود، اقدام به اجاره دفاتر و تاسیس شرکت‌های مسافرتی و گردشگری غیرمجاز در سطح شهر کرده و سپس از طریق ارسال پیامک یا تبلیغ در فضای مجازی، اعتماد مشتریان را به خود جلب می‌کنند.

او افزود: کلاهبرداران پس از دریافت وجه از مشتریان خود، محل اجاره‌ای شرکت را ترک می‌کنند و دیگر دسترسی به آن‌ها امکان پذیر نخواهد بود.

معاون اجتماعی پلیس اگاهی ناجا تصریح کرد: افرادی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند، معمولا پس از مراجعه به فرودگاه متوجه کلاهبرداری شدن از خود شده و در میابند که شرکت مذکوری که از آن بلیط خریده اند، وجود خارجی ندارد.

او افزود: انجام مسافرت در ایام نوروز تابع ضوابط تعیین شده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است؛ لذا هموطنان برای انجام مسافرت و تهیه بلیت به دفاتر و شرکت‌های مسافرتی معتبر که مجوز لازم از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، مراجعه کنند.

به گفته سرهنگ امینی هموطنان از پرداخت هرگونه وجه و تحویل اسناد و مدارک هویتی از قبیل گذرنامه، کارت ملی، شناسنامه و ... به افرادی که با تبلیغات واهی، مدعی اعزام تور‌های مسافرتی با هزینه‌های پایین هستند، پرهیز کنند و موارد مشکوک را با سازمان‌های مسئول درمیان بگذارند.


ت ت
کدخبر: 66977 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها