دوز سوم چقدر ایمنی در برابر کرونا ایجاد می‌کند؟

معاون درمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: تزریق دوز سوم واکسن کرونا تا 8برابر بیشتر ما را در برابر این بیماری ایمن می‌کند.

دوز سوم چقدر ایمنی در برابر کرونا ایجاد می‌کند؟

به گزارش منیبان؛ عبداله خوان‌زاده، معاون درمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: اهمیت سویه امیکرون در انتشار سریع و فوق‌العاده آن است.

او با اشاره به اینکه کارشناسان سازمان جهانی بهداشت بر این اعتقادند که هر فرد مثبت به امیکرون قابلیت آن را دارد که روزانه 25نفر را مبتلا سازد، بیان کرد: از خصوصیات خود بیماری نیز این است که هر 2یا 3روز موارد ابتلای آن 2برابر می‌شود، پس بنظر می‌رسد که خودمراقبتی به کنترل و مهار بیماری کمک بسیاری خواهد کرد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان افزود: هر فرد با رعایت پروتکل‌ها در برابر بیماری محافظت می‌کند و اگر مبتلا شد نیز با آشنایی با بیماری و مشاوره گرفتن از پزشکان متخصص این توان را دارد که سطح سلامتی خود را به زمان پیش از ابتلا برگرداند.

او اضافه کرد: در مقوله پیشگیری حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی ترجیحا 2متر بسیار کارساز است، ضمن اینکه کارشناسان معتقدند در صورتیکه استفاده از ماسک را در جامعه تسری بدهیم روزانه یک میلیون نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا  نخواهند شد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه بعد از ابتلای باید اصول اولیه مراقبت از بیمار را بدانیم، خاطرنشان کرد: بیمار باید به صورت علامتی درمان شود مثلا اگر تب داشت از تب‌بر استفاده شود، یا برای درمان بدن درد از مسکن بهره بگیرد و برای خستگی استراحت توصیه می‌شود.

او تصریح کرد: در این بیماری اگر خدای ناکرده ابتلا به عفونت ثانویه دیده شد با نظر پزشک آنتی‌بیوتیک تجویز خواهد شد ضمن اینکه استفاده از داروهای ضدویروس در این بیماری عمدتا توصیه نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: امیدوار هستیم با رعایت دستورالعمل‌ها و زمانی که در جامعه ایمنی ایجاد شد بتوانیم این پاندمی عالم‌گیر و خاطرات منفی آن را به تاریخ بسپاریم.

او عنوان کرد: تا روز پایان کرونا باید این بیماری را جدی بگیریم و این سویه اطفال را نیز متاثر خواهد کرد.

دکتر خوان‌زاده با اشاره به این مهم که همه افراد در برابری این بیماری آسیب‌پذیر هستند، اضافه کرد: متاسفانه افراد بالای 60سال بیشتر در معرض مرگ و میر هستند، بیشتر نیاز به مراقبت‌های تخصصی دارند و این افراد باید زودتر از بقیه بیمارستان مراجعه کنند و در بحث پیشگیری نیز افراد بالای 60سال اولی‌تر هستند.


ت ت
کدخبر: 68880 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها