به روزرسانی می‌شود؛

۱۷ کشته و ۱۷۱۳مجروح در چهارشنبه سوری امسال تاکنون/ به آتش کشیدن خودرو ۲۰۶

صدای ترقه و انفجار از هر نقطه به گوش می رسد و هر لحظه به تعداد کشته ها و مجروحان مراسم آتش بازی خطرناک اضافه می شود.

۱۷ کشته و ۱۷۱۳مجروح در چهارشنبه سوری امسال تاکنون/ به آتش کشیدن خودرو ۲۰۶

به گزارش منیبان؛ امسال با وجود تداوم کرونا و قرار داشتن در پیک ششم کرونا انتظار می‌رفت شاهد مراسم چهارشنبه سوری آمار با تلفات و مجروحان کمتری باشیم، اما متاسفانه قبل از شروع مراسم و آتش بازی‌ها رکورد تلفات از سال گذشته بیشتر شد. اتفاقی که کمتر کسی انتظارش را داشت.

۱۱ کشته و ۳۶۶ مجروح تا کنون

میعادفر، رئیس اورژانس کشور در مورد آخرین آمار حوادث چهارشنبه سوری گفت: متأسفانه از اول بهمن تا امروز تعداد مصدومان چهارشنبه پایان سال ۳۶۶نفر و فوتی‌ها به ۱۱ نفر رسیده است.

او افزود:  ۳۱ نفر از مصدومان هنوز بستری هستند، ۴۴ نفر قطع عضو شدند، ۱۱۲ نفر به چشمشان آسیب رسیده و ۱۸۱ نفر دچار سوختگی شدند.

به گفته رئیس اورژانس عاجزانه درخواست می‌کنیم، امشب را کنار خانواده‌ها باشند تا خدای ناکرده عید را به کام خانواده و هموطنان تلخ نکنند.

انفجار مرگبار ترقه در داخل خودرو

طبری رئیس اورژانس تهران گفت: ظهر امروز بر اثر انفجار مواد محترقه در داخل خودرو در شهر قدس یک مرد محهول الهویه جانش را از دست داد و دو پسر جوان مجروح شدند که بیمارستان مطهری منتقل شدند.

پسر نوجوان زخمی شد

ساعت ۱۲:۳۳ ظهر امروز بر اثر انفجار مواد محترقه در محله نبرد جنوبی تهران پسر ۱۲ ساله‌ای که در حال عبور از خیابان بود، دچار تروما سر و خونریزی شد که به مراکز درمانی منتقل شد.

کشف یک میلیون مواد محترقه در زنجان

رئیس پلیس زنجان از کشف یک میلیون عدد انواع مواد محترقه در این استان خبر داد و گفت: سود جویان و کسانی که بخواهند در این شب با ایجاد سد معبر، راه بندان و تخریب اموال عمومی آسایش شهروندان را سلب کنند منتظر برخورد قاطع پلیس باشند.

بازداشت هنجارشکنان تا پایان تعطیلات نوروز

رئیس پلیس تهران اعلام کرد هنجارشکنان مراسم چهارشنبه سوری تا پایان تعطیلات نوروز در بازداشت خواهند بود. موتور و خودرو این افراد در صورت ایجاد سد معبر و اقدمات هنجارشکنانه توقیف خواهد شد.

اولین قربانی چهارشنبه سوری در تهران

ساعت 16:30 یحیی صالح طبری، سرپرست اورژانس تهران درباره آخرین آمار حوادث مربوط به شب آخرین چهارشنبه سال گفت: یک مورد حادثه  انفجار خودرو به دنبال مواد محترقه در شهر قدس، سی متری شورای پایین، خیابان امام رضا به سامانه اورژانس تهران اطلاع داده شد.

او ادامه داد: بر اثر این حادثه ۲ پسر ۱۸ و ۲۰ ساله مصدوم و به بیمارستان شهید مطهری منتقل شدند.

سرپرست اورژانس تهران گفت: این دو جوان در این حادثه دچار آسیب چشمی و سوختگی صورت و دستها به دنبال انفجار مواد محترقه داخل خودرو شدند.

طبری با بیان اینکه دو دستگاه موتور لانس و یک دستگاه آمبولانس  به محل حادثه اعزام‌ شد، گفت: متاسفانه در این حادثه یک آقا مجهول الهویه جان خود را از دست داد.

۴۴ ماموریت اورژانسی چهارشنبه سوری در تهران/ قطع عضو یک کودک تاکنون

سخنگوی کمیته چهارشنبه پایان سال مرکز اورژانس تهران در ساعت 16:47 از انجام ۴۴ ماموریت مرتبط با چهارشنبه سوری در تهران خبر داد.

 سعید مهرسروش در خصوص آخرین آمار انجام ماموریت های چهارشنبه سوری و تعداد مصدومان گفت: از ٨ صبح روز یکم اسفند ماه تا ساعت ١۶ روز جاری ٢۴ بهمن، در اورژانس تهران ۴۴ ماموریت مرتبط با چهارشنبه سوری انجام شده و یک کودک نیز دچار قطع عضو دست شده است.

سخنگوی کمیته چهارشنبه سوری مرکز اورژانس تهران گفت: مصدومان ٢٩ آقا و دو نفر خانم بودند.

مصدومیت دو نوجوان در پارکینگ

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران  در ساعت ۱۷:۵۶ از مصدومیت دو نوجوان در پی انفجار مواد محترقه خبر داد.

تهران در صدر مصدومان چهارشنبه سوری

مجتبی خالدی، در این باره گفت: از یکم بهمن تا ساعت ١٩ امروز (٢۴ اسفند ماه)، ۵٣٩ نفر دچار مصدومیت شدند و متاسفانه ١١ تن جان خود را از دست دادند.

او ادامه داد: ۴۴٨ نفر پس از درمان، ترخیص و ٧٣ نفر بستری شدند. همچنین ١٨ نفر نیز در محل درمان شدند.

خالدی گفت: بر اساس آمار تا کنون ۵٠ نفر دچار قطع عضو، ١۶۶ نفر دچار آسیب به چشم، ٢۵٣ نفر دچار سوختگی شدند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: بیشترین افراد آسیب دیده در استان تهران با ٩٣ مصدوم، آذربایجان شرقی با ٨١ و قزوین با ٣٩ مصدوم هستند.

به آتش کشیدن یک ۲۰۶

جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش سوزی یک دستگاه خودرو ٢٠۶ در ساعت ۱۹:۴۵ در پی انفجار مواد محترقه خبر داد.

خروج یک دستگاه آمبولانس از عملیات

ساعت ۲۰:۳۹ سخنگوی کمیته چهارشنبه سوری مرکز اورژانس تهران- از آسیب دیدن سه دستگاه آمبولانس خبر داد و گفت: یک آمبولانس از عملیات خارج شده است.

افزایش مصدومان و فوتی ها

جعفر میعادفر، رئیس اورژانس کشور در ساعت ۲۱:۲۲ با بیان اینکه ۲۴۳ نفر دچار آسیب‌های چشمی شدند گفت: ۳۴۵ نفر دچار سوختگی با درصدهای متفاوت شده اند.

او افزود: از ابتدای بهمن تا به این لحظه تعداد مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به ۸۱۴ نفر افزایش پیدا کرده است که از این تعداد ۱۴۲ نفر بستری شده اند. ۲۰ نفر در آی سی یو هستند و متأسفانه ۶۳ نفر دچار قطع عضو شده اند.

او با بیان اینکه سال گذشته در پایان حوادث چهارشنبه مجموعاً در کل کشور تعداد ۹ نفر جان باختند گفت: متأسفانه تا به این لحظه تعداد فوتی‌ها به ۱۳ نفر رسیده است و باید اعلام کنم که هم در تعداد فوتی‌ها و هم در تعداد مصدومان با افزایش چشمگیری روبرو هستیم.

آخرین وضعیت مصدومان و فوتی های چهارشنبه آخر سال تا ساعت 22

کل مصدومین و فوتی: 1470

درمان و ترخیص: 1195

درمان در محل : 33

بستری: 225 (بخش مراقبت های ویژه: 24)

فوتی: 17

قطع عضو: 92

آسیب به چشم: 470

سوختگی: 540

بیشترین افراد آسیب دیده در استان ها 

تهران: 321 نفر

آذربایجان غربی: 150نفر

آذربایجان شرقی: 131 نفر

۱۷۳۰ کشته و زخمی حاصل چهارشنبه سوری ۱۴۰۰

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد: بر اساس آماری که تا ساعت ۲۳ جمع بندی کردیم مجموع تعداد جانباختگان و مصدومان حوادث مرتبط با چهارشنبه سوری به هزار و ۷۳۰ نفر رسیده است.

 مجتبی خالدی در ادامه گفت: از تعداد کل مصدومان ۳۵ نفر در محل درمان شدند و ۲۵۳ نفر در بیمارستان بستری شدند. ۲۴ نفر نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

سخنگوی اورژانس در خصوص تعداد جانباختگان چهارشنبه سوری گفت: تعداد جانباختگان به ۱۷ نفر رسید اما نیاز به تایید پزشکی قانونی دارد و ۱۰۰ نفر هم دچار قطع عضو شدند.

خالدی با بیان اینکه به چشمان ۵۵۴ نفر آسیب رسیده است گفت: ۶۱۰ نفر نیز دچار سوختگی شدند

ادامه دارد...


ت ت
کدخبر: 72148 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها