خبرنگار:

ویژه نوروز 1401؛

منیژه حکمت: افرادی خارج از سینما برای آن تصمیم می‌گیرند!

منیژه حکمت گفت: ما اهالی سینما از جانب خودمان در قالب کارهای صنفی اقداماتی کردیم و بیانیه‌مان را هم دادیم در نهایت هم فکر می‌‌کردیم که اهالی سینما را دخالت خواهند داد و حضورشان پررنگ‌تر می‌شود اما متاسفانه شرایط برای اهالی فرهنگ و هنر خوب پیش نرفت.

منیژه حکمت: افرادی خارج از سینما برای آن تصمیم می‌گیرند!

منیژه حکمت، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار منیبان درباره فعالیت‌های سال گذشته‌ی خود گفت: سال گذشته خوشبختانه سال شلوغی داشتم و فیلم «بندر بند» در فستیوال‌ها و اکران با توجه و استقبال بسیار خوبی مواجه شد و حس خوبی را از مردم دریافت کردم.

او در توضیح جدیدترین اثر خود افزود: «بندر بند» فیلمی درام است که در جشنواره‌هایی از جمله تورنتو، میل ولی و هاینان و... حضور یافت. علاوه بر آن، فیلم «ملخ» را تهیه کردم و در یک جشنواره آمریکایی اکران شد. فیلم «19» هم جزو فیلم‌های مورد توجهی بود که برای فستیوال‌ها ارسال کردیم و آخرین فیلم من «عروسک‌ها و زباله‌ها» هم برمی‌گردد به اردیبهشت ماه سال اخیر.

حکمت با تاکید بر اینکه تا دوسال آینده وضعیت سینما بهبود نخواهد یافت، بیان کرد: امیدوارم شرایط رو به بهبودی حرکت کند. متولیان و مسئولان فرهنگی و هنری باید نگاه جامع‌تری به این حوزه داشته باشند و به اهالی فرهنگ و سینما جای تنفس دهند. با این شکل و رویه‌ای که رصد می‌کنم فکر نمی‌کنم تا یکی دو سال آینده بتوان کاری کرد اما در این شرایط هم بنده مشغول این دست فعالیت‌ها بودم و اگر شرایط بهتر شود حتما کاری خواهم ساخت.

این کارگردان با اشاره به اوضاع فعلی فرهنگ و هنر و شرایط اهالی سینما گفت: من توصیه می‌کنم فیلم اعتراضی آقای مهرجویی را ببینید. این فیلم به خوبی شرایط فعلی فرهنگ و هنر و مشخصا سینما را بیان می‌کند. با این شرایط من خیلی امیدوار نیستم. ما اهالی سینما از جانب خودمان در قالب کارهای صنفی اقداماتی کردیم و بیانیه‌مان را هم دادیم در نهایت هم فکر می‌‌کردیم که اهالی سینما را دخالت خواهند داد و حضورشان پررنگ‌تر می‌شود اما متاسفانه شرایط برای اهالی فرهنگ و هنر خوب پیش نرفت.

او ادامه داد: فکر می‌کنم بخشی از این تصمیم‌گیری‌ها باید به اهالی سینما سپرده شود اما تجربه‌ی این چند ماه نشان داد که افرادی خارج از این محدوده تصمیم گرفتند. این شرایط نتیجه‌ای جز آزار روحی و روانی و حتی جسمی برای ما نداشت و اهالی سینما بیش از پیش در پیله‌ی خود فرو رفتند. متولیان باید تجدیدنظری اساسی برای این وضعیت داشته باشند.

منیژه حکمت در پایان ضمن تبریک سال نو در آرزویی گفت: ما آرزو زیاد داریم اما در حال حاضر اولین و مهم‌ترین آرزوی من صلح جهانی است. آرزو می‌کنم جهان در آرامش باشد و در آرامش برای بشریت تصمیم‌گیری کند تا در جنگ.


ت ت
کدخبر: 72604 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها