مسخره‌ترین قوانین دنیا

قوانینی در جهان وجود دارد که با شنیدن آن‌ها، با خود می‌گوییم قانون‌گذاران هنگام تصویب آن‌ها با خود چه فکری می‌کردند.

مسخره‌ترین قوانین دنیا

به گزارش منیبان؛ با اینکه اکثر قوانین وضع‌شده در کشورها، از منافع فردی و اجتماعی مردم محافظت می‌کنند، هر از چند گاهی قوانین عجیب و غیرمنطقی‌ای در گوشه و کنار جهان دیده می‌شود.

آدامس جویدن در سنگاپور

در میان فهرست طولانی مواردی که اجازه‌ ورود به سنگاپور را ندارند، نام آدامس نیز دیده می‌شود. این قانون که یکی از عجیب‌ترین قوانین دنیا هم هست، با هدف تمیز نگه‌داشتن مکان‌های عمومی وضع شده است. البته آدامس‌های مخصوص بهداشت دندان و آدامس‌های حاوی نیکوتین از این قانون مستثنی هستند.

 رد شدن مرغ‌ها از خیابان در گرجستان

یکی از قوانین عجیب و خنده دار متعلق به کشور گرجستان است. شهروندان گرجستان، باید مراقب مرغ‌های خود باشند که از خیابان‌ها عبور نکنند. این قانون در واقع از افراد می‌خواهد که تحت هر شرایطی مراقب مرغ‌ و جوجه‌های خود باشند.

تمام شدن بنزین در اتوبان‌های آلمان

یکی دیگر از قوانین عجیب و خنده دار مربوط به کشور آلمان است. تمام شدن بنزین خودرو در اتوبان‌های این کشور غیرقانونی است. هر شهروند محترم آلمانی باید همه‌ چیز را پیش‌بینی و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

کودک خود را در دانمارک گم نکنید

کودکانی که ‌گم می‌شوند و والدین آن‌ها به مدت زمان ۲ ساعت نتوانند آن‌ها را پیدا کنند شهروندان دانمارکی می‌توانند حضانت کودک را بر عهده بگیرند.

پرورش خرس خانگی در آفریقا

در آفریقای جنوبی، می‌توان خرس‌ها را به‌عنوان حیوانات خانگی پرورش داد زیرا وجود خرس در خانه جرم محسوب نمی‌گردد.

کشور فرانسه و امکان ازدواج با اموات

در کشور فرانسه یک قانون عجیب وجود دارد و آن این است که اگر شخصی مردی را دوست داشته باشد و قبل از اینکه بتواند با او ازدواج کند آن مرد بمیرد، زن می‌تواند با مرده آن مرد به صورت قانونی ازدواج کند.


ت ت
کدخبر: 75939 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها