کشف جدید گور‌های باستانی

باستان‌شناسان در مصر یک کارگاه سفالگری باستان را کشف کردند که مملو از آمفورا و گور‌های تدفین شده در صخره است.

کشف جدید گور‌های باستانی

به گزارش منیبان؛ باستان‌شناسان مصری در یکی از کاوش‌های خود به کارگاه سفالگری برخوردند که در آن تعدادی مجسمه سفالی بدست آمده است. در این کارگاه سفالگری باستانی بقایای ظروف مدور، سکه‌ها، مجسمه‌ها و حتی یک «اتاق تشریفات» مربوط به دوره‌های نخستین مصر باستان بدست آمده است.

طبق گفته مرکز تحقیقات هنر کلاسیک دانشگاه آکسفورد، کارگران باستان عمدتاً از این مکان برای ساخت آمفورا استفاده می‌کردند. آمفورا، ظروف دو دست با گردن باریکتر هستند که از بدنه اصلی که برای ذخیره و حمل و نقل کالا‌هایی مانند روغن و غلات استفاده می‌شد.

باستان‌شناسان وزارت گردشگری و آثار باستانی مصر همچنین تعدادی ساختمان از جمله یک کارگاه بدست آوردند که دربردارنده چندین گور است. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو مورد از آن‌ها در صخره کنده شده و یکی از آن‌ها در شرایط خوبی است.

مصطفی وزیری دبیرکل شورای عالی آثار باستانی، در این بیانیه گفت: باستان‌شناسان در این منطقه موفق به کشف گور‌هایی شدند که تدفین آن‌ها با حفر صخره و درون آن انجام گرفته است.

او افزود: این مکان بعد‌ها به عنوان گورستان در دوره قرون وسطی مورد استفاده قرار گرفته و یکی از قبر‌ها بقایای یک زن باردار را در خود جای داده است.


ت ت
کدخبر: 79420 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها