دیدنی ترین مناطق گردشگری در مشهد

مشهد، یکی از قطب های گردشگری ایران است که سالانه توریست ها و گردشگران زیادی را به سمت خود جذب میکند. مکان های تفریحی و گردشگری در مشهد، بسیار زیاد است.

دیدنی ترین مناطق گردشگری در مشهد

مشهد کلانشهری در شمال شرقی ایران بوده که مرکز استان خراسان رضوی نیز به حساب می آید. ، مشهد قطب مذهبی کشور ایران است و پس از تهران، دومین شهر بزرگ ایران محسوب می شود. اغلب گردشگران مشهد، به شوق زیارت امام رضا و بهره مندی از فضای معنوی این زیارتگاه به مشهد سفر می‌کنند. تا جایی که این شهر به پایتخت معنوی ایران ملقب شده است. برای سفر به این شهر زیبا، لازم است با مکان های تفریحی و زیارتی این شهر آشنا شده و سفر به یادماندنی را برای خود و عزیزان خود به ارمغان آورید.

 

شرایط لازم برای کرایه ماشین در مشهد

یکی از بهترین راه ها برای کاهش هزینه و امکان دسترسی آسان به تمامی مکان های گردشگری در شهر مشهد، کرایه ماشین است.

قبل از اجاره خودرو در مشهد، باید با شرایط لازم  شرکت سعادت رنت آشنا شوید تا بتوانید به راحتی و بدون هیچ نگرانی، خودرو مدنظر خود را اجاره کنید.

برای رنت اتومبیل در مشهد، شما نیازمند شرایط زیر می باشید:

  1. داشتن حداقل سن ۲۰ سال
  2. گواهینامه رانندگی معتبر با حداقل اعتبار زمانی ۶ ماه
  3. نیاز به مدرکی معتبر برای احراز محل شغلی و یا محل سکونت شخص اجاره کننده
  4. کارت شناسایی معتبر
  5. پرداخت کرایه و ودیعه نقدی (دیپوزیت)

بهتر است بدانید که شرایط و مدارک لازم برای کرایه ماشین در مشهد، در هر شرکت اجاره خودرو، متفاوت است. قبل از اقدام برای رزرو خودرو، بهتر است با شرایط موردنیاز شرکت منتخب خود آشنا شده و پس از  آن برای کرایه ماشین مورد علاقه خود، آماده شوید.

اجاره ماشین در مشهد به صورت با راننده، بدون راننده، ماشین لوکس و اقتصادی، ون و ماشین عروس می باشد. شما می توانید با توجه به نیاز و بودجه خود، خودرو موردعلاقه خود را رنت کرده و از رانندگی با آن در شهر مشهد، لذت ببرید.

آب و هوای شهر مشهد

آب و هوای شهر مشهد، کاملا نیمه بیابانی است. زمستان های این شهر سرد و خشک، و تابستان های مشهد بسیار گرم و خشک است.

بهترین زمان برای سفر به مشهد، فصل بهار و پاییز است. زیرا  در این ماه ها، هوا بسیار خنک و مطبوع است.

گرم ترین ماه های شهر مشهد، تیر و مرداد است و سردترین ماه ها در این شهر، آذر و دی می باشد.

شما می توانید، با توجه به علاقه خود، در هر ماه به این شهر سفر کرده و از دیدنی های مشهد، لذت ببرید.

 

اجاره خودرو در مشهد

دیدنی های شهر مشهد

بسیاری از افراد فکر میکنند که تنها مکان دیدنی شهر مشهد، حرم امام رضا(ع) می باشد. در صورتی که این شهر، با قدمت چندین ساله، جاذبه های گردشگری و تاریخی فوق العاده ای را در دل خود جای داده است. شما می توانید در کنار حرم امام رضا(ع)، از دیگر جاذبه های این شهر دیدن کنید.

دیدنی های شهر مشهد

طرقبه

یکی از محبوب ترین مکان های گردشگری برای افرادی که عاشق غذا و طبیعت هستند، طرقبه است. طرقبه بعد از مشهد به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری استان خراسان رضوی شناخته می‌شود و آب و هوای خنک طرقبه، باعث شده تا سالانه گردشگران زیادی از این مکان بازدید کنند. این شهر در حدود 30 کیلومتری مشهد قرار دارد و به دلیل نزدیکی به رشته کوه‌های بینالود است و همانور که اشاره کردیم، از هوای کوهستانی و خنکی برخوردار است.

آرامگاه فردوسی

یکی از مهم ترین مکان های گردشگری در شهر مشهد، آرامگاه فردوسی است. این آرامگاه، در شهر طوس و در 20 کلیلومتری شهر مشهد قرار دارد.

آرامگاه فردوسی توسط هوشنگ سیحون براساس طرح قبلی کریم طاهرزاده بهزاد طراحی شد. در اطراف بنا ساختمان اداری، کتابخانه، موزه و آرامگاه مهدی اخوان ثالث و محمدرضا شجریان قرار دارد.

خانه تاریخی داروغه

یکی از بهترین مکان های تاریخی در مشهد، خانه داروغه است. خانه داروغه،  در دوره قاجار ساخته شد و در فهرست آثار ملی ایران قرار  گرفته است. این خانه، منزل شخصی بود و در اواخر  سلسله ی قاجار، توسط معماران روسی بنا شد. بعد از انقلاب بنا توسط ورثه به یکی از هیئت‌های مذهبی فروخته شد و نهایتا در سال ۱۳۹۱ توسط شهرداری مورد تملک قرار گرفت و بازسازی و مرمت شد.

شما می توانید به راحتی با کرایه خودرو در مشهد، به این خانه تاریخی رفته  و از تاریخچه خانه داروغه، با خبر شوید.

پارک جنگلی وکیل‌آباد

در سفرهای تکی و دسته جمعی، فضای سبز همیشه طرفداران بسیار زیادی داشته است. پارک جنگلی وکیل آباد، یکی از پرطرفدارترین مکان های دیدنی در مشهد می باشد.

این پارک، در غرب شهر مشهد واقع شده است.

جنگل جیغ

یکی دیگر از جاهای دیدنی شهر مشهد، جنگل جیغ است. این جنگل، یکی از ترسناک ترین مکان های موجود در شهر مشهد، می باشد. به‌خاطر ظاهر ترسناک و اتفاقات عجیبی که در این جنگل رخ داده است، کمتر کسی رغبت می‌کند تا سری به این جنگل بزند. اما در این میان نیز افرادی وجود دارند که ماجراجویی و هیجان را دوست دارند.

برج رادکان چناران

یکی دیگر از مکان های دیدنی شهر مشهد، برج رادکان چناران است که میتوانید نام این برج را در فهرست آثار ملی نیز مشاهده کنید. این برج حدود ۲۵متر ارتفاع دارد. از نظر ظاهری، شباهتی بسیار بین این برج و برج شمس العماره تهران به چشم می‌خورد.

همانطور که در مطالب بالا مشاهده کردید، شهر مشهد از جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی برخوردار است. برای داشتن سفر ی آسوده با کمترین هزینه و صرفه جویی در زمان، می توانید از رنت خودرو در مشهد استفاده کرده و از تمامی مکان های گفته شده، بازدید کنید.


ت ت
کدخبر: 81826 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها