معاون وزیر بهداشت خبرداد:

ارائه تسهیلات ویژه برای افزایش جمعیت

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه تسهیلات ویژه برای افزایش جمعیت و فرزندآوری در وزارت بهداشت خبر داد.

ارائه تسهیلات ویژه برای افزایش جمعیت

به گزارش منیبان؛ کمال حیدری، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در یک نشست خبری مجازی در هفته سلامت (۱۷تا ۲۳ اردیبهشت) گفت: آموزش‌های پیش از ازدواج،   پیشگیری و تشخیص زودرس ناباروری، حمایت از مادران باردار و شیرده بی بضاعت و صاحب فرزند، ارائه  تسهیلات خدمات زایمان در ترویج زایمان طبیعی در دستور کار وزارت بهداشت قرار گرفت.

او اظهار کرد: وزارت بهداشت در جهت اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ۶۰ درصد از این قانون را بر عهده دارد و  سایر دستگاه‌های نیز وظایفی برای آنها تعریف شده، که باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

حیدری تصریح کرد: جمعیت از مهمترین دغدغه های کشور بوده و با توجه به اینکه میزان رشد جمعیت و فرزند آوری  پایین بوده، امسال وزارت بهداشت به صورت ویژه به این موضوع پرداخته است.

به گفته او، اکنون قرارگاه اداره جوانی و جمعیت در وزارت بهداشت تشکیل شده و با توجه به اینکه بحث جمعیت به مقوله فرهنگی تبدیل شده باید به  اهمیت فرزندآوری و امنیت روانی و فرهنگی جوانان توجه شد.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: در قانون حمایت از خانواده در جهت حمایت از زوج‌های جوان برنامه‌ها و تسهیلاتی در نظر گرفته شده که خانواده‌های بی بضاعت مورد حمایت قرار می‌گیرند.

او با بیان اینکه در دوران همه گیری کرونا فرزند آوری افزایش پیدا کرد، گفت: تک فرزندی از مهمترین دغدغه های ما است اکنون متوسط سن ازدواج حدود ۲۴ سال در جوانان است و باید برنامه های بهتری در راستای فرزندآوری زیاد و ازدواج آسان اجرایی کنیم.

حیدری افزود: بر اساس قانون جمعیت و فرزندآوری در پنج سال اول پس از ارزیابی وسیع  افراد نیازمند مورد حمایت قرار می‌گیرند و باید برای تقویت برنامه‌ها و اجرای قانون کارهای مناسب از نظر بودجه‌ای انجام شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با تاکید براینکه ایجاد تسهیلات مناسب یکی از راه‌های فرزند آوری است، گفت: موضوعاتی مانند مسکن، آموزشی و مسائل معیشتی در قانون جوانی جمعیت آورده شده است.

حیدری با اشاره به اینکه جمعیت کشور کاهش یافته، اظهار کرد: باروری سالم و درمان ناباروری و فراهم شدن زیر ساخت‌های لازم و حمایت از ازدواج‌های دانشجویی طبق قانون از جمله برنامه‌های وزارت بهداشت است، معاونت بهداشت خط اول تماس با مردم بوده و انجام باروری سالم برعهده این معاونت است.


ت ت
کدخبر: 82572 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها