در کدام سامانه می‌توان برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کرد؟/ اولویت با این افراد است!

چندی پیش شایعه ثبت‌نام سهام عدالت قوت گرفت و برخی افراد سامانه‌های مختلفی را برای ثبت‌نام سهام عدالت معرفی کردند.

در کدام سامانه می‌توان برای دریافت سهام عدالت ثبت‌نام کرد؟/ اولویت با این افراد است!

به گزارش منیبان؛ سهام عدالت جاماندگان پرداخت می شود.  سهام عدالت به جاماندگان تخصیص می یابد. سهام عدالت در سال 98 آزادسازی شد. سهام عدالت عده ای اما جا ماند. دو سالی می‌شود که اخبار مختلف برای ثبت‌نام سهام عدالت پخش می‌شود اما به گفته مسئولان تمامی سایت‌ها و اخبار در این مورد جعلی است.

 

چگونگی ثبت نام سهام عدالت  

چندی پیش شایعه ثبت‌نام سهام عدالت قوت گرفت و برخی افراد سامانه‌های مختلفی را برای ثبت‌نام سهام عدالت معرفی کردند. اما اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های استانی سهام عدالت گفت که تمامی سایت‌های ثبت‌نام سهام عدالت جعلی هستند و زمان آن اعلام می‌شود.

با بررسی اخبار منتشر شده به نظر می‌رسد که تا پایان تابستان سامانه‌ای برای ثبت‌نام سهام عدالت اعلام شود.

چه کسانی مشمول سهام عدالت هستند؟

از سوی دیگر، برخی از مسئولان می‌گویند که ثبت‌نام سهام عدالت توسط مردم انجام نمی‌شود. بلکه با دهک‌بندی انجام شده توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به هر فرد مشمول، سهام اختصاص می‌یابد.

حسین قربانزاده، رئیس سازمان خصوصی سازی درخصوص تخصیص سهام عدالت گفت: در ابتدا قرار بود پرداخت سهام عدالت به دو دهک اول و چهار دهک بعدی باشد. اما در کشور چنین اشرافی از مجموع درآمد وجود ندارد. در ابتدا سهام عدالت بر اساس رده‌بندی شغلی بود، برای مثال کارمندان دولت، تاکسیرانان، خادمان مسجد و…، این موضوع باعث شد بعضا افرادی که مستحق دریافت سهام عدالت نیستند، سهام عدالت دریافت کنند و برعکس. دهک‌بندی توسط وزارت رفاه انجام می‌شود اما اینکه چه میزان سهام و به چه طریقی واگذار شود هنوز مشخص نیست.


ت ت
کدخبر: 85744 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها