درست کردن گواراترین نوشیدنی در خانه

شما می‌توانید با انواع میوه‌ها موکتل درست کنید. دقت داشته باشید موکتل‌ها با کوکتل‌ها متفاوت هستند و نوشیدنی غیر الکی به شمار می‌روند و در دنیا طرفداران خودشان را دارد.

درست کردن گواراترین نوشیدنی در خانه

به گزارش منیبان؛ موکتل هندوانه یکی از انواع نوشیدنی‌های خنک تابستانی است که با شاتوت و موهیتو تهیه می‌شود و بسیار آسان و خوش طعم است. این نوشیدنی بهتر است همان لحظه تهیه سرو شود زیرا بعد از گذشت چند ساعت طعم و مزه خود را از دست می‌دهد. بیشتر موکتل‌ها با لیموناد یا موهیتو تهیه می‌شود که شما می‌توانید در خانه آن‌ها را تهیه و سرو کنید.

مواد لازم برای تهیه موکتل هندوانه

    موهیتو ۲ پیمانه

    هندوانه متوسط ۱ عدد

    تخم ریحان ۲ قاشق غذاخوری

    لیموترش تازه ۱ عدد

    شاتوت ۱۵۰ گرم

موکتل هندوانه و موهیتو

طرز تهیه موکتل هندوانه

مرحله اول

ابتدا شاتوت‌ها را خوب بشویید. قالب یخ دلخواه خود را بردارید و یک شاتوت داخل هر قالب قرار دهید. روی شاتوت‌ها باید موهیتو بریزید تا پر شود. سپس در فریزر قرار دهید تا خودش را بگیرد و یخ بزند.

مرحله دوم

تخم ریحان را خوب بشویید و با کمی آب ولرم خیس کنید تا پف کند و آب را به خودش بکشد. حالا تخم ریحان را داخل یک شیشه تمیز بریزید و در یخچال قرار دهید تا هم خنک شود و هم بیشتر پف کند.

مرحله سوم

یک هندوانه متوسط را از وسط به دو نیم کنید و پوست آن را جدا نمایید و هندوانه را برش بزنید. هندوانه تهیه‌شده را داخل مخلوط‌کن بریزید و پوره کنید تا یکدست شود. حالا هندوانه را از صافی عبور دهید تا آب هندوانه شفاف و زلال شود.

مرحله چهارم

برای سرو موکتل هندوانه باید شاتوت یخ‌زده را از فریرز بیرون بیاورید و داخل هر لیوان ۴ قالب یخ بریزید. کمی تخم ریحان و روی آن کمی آب لیموترش تازه بریزید. سپس آب هندوانه را اضافه کنید و هم بزنید و برای تزیین یک برش لیموترش روی لیوان قرار دهید و خنک بنوشید.

در کنار این نوشیدنی می‌توانید سریع‌ترین شیرینی با دو قلم جنس را درست کنید.

نکات کلیدی در تهیه موکتل هندوانه

    افزودن شاتوت و تخم ریحان اختیاری است ولی ترکیب این دو با هندوانه فوق‌العاده می‌شود.

    اگر موکتل شیرین دوست دارید باید از عسل برای شیرین‌تر شدن آن استفاده کنید.

    برای تزیین می‌توانید چند برگ نعنا بریزید.


ت ت
کدخبر: 88463 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها