همه زائران سفر حج تحت پوشش غربالگری کرونا

همه زائران سفر حج از خراسان تحت پوشش غربالگری کرونا قرار می‌گیرند.

همه زائران سفر حج تحت پوشش غربالگری کرونا

به گزارش منیبان؛ ناصر امینی، رییس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باهمه زائران سفر حج تحت پوشش غربالگری کرونا هدف حفظ سلامت حجاج بیت الله الحرام و پیشگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در جریان تجمعات حین مناسک حج، به ویژه در شرایط پاندمی کووید ۱۹ همه حجاج  از فرودگاه شهید هاشمی نژاد مشهد قبل از اعزام به سفر معنوی حج غربالگری می‌شوند.

ناصر امینی، با بیان این که شرط خروج حجاج از کشور ایران در حج داشتن نتیجه pcr منفی ۴۸ ساعته و گواهی دریافت دو نوبت واکسن کووید ۱۹ مورد تایید کشور عربستان است افزود: برنامه ریزی و اقدام برای اطلاع رسانی در زمینه آخرین دستور‌ها و توصیه‌های بهداشتی فردی و سلامت به زائران خراسانی، مدیران و پزشکان کاروان‌ها در خصوص بیماری‌های شایع کشور عربستان و کشور‌هایی که برای مراسم حج به عربستان سفر می‌کنند از اقدامات گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد است..

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برنامه ریزی و اقدام در خصوص آموزش دستور‌های بهداشتی به همه نیرو‌های اداره کل فرودگاه و گذرنامه و استقرار کارشناسان بهداشتی در مسیر خروج پرواز‌های حج تمتع و کنترل کارت واکسیناسیون و آزمایش منفی pcr حجاج اعزامی هم از اقدامات این حوزه برای حفظ سلامت حجاج است.

امینی گفت: هشدار سریع بیماری‌ها به مسئولان و پزشکان کاروان‌ها برای گزارش دهی به موقع و سریع موارد بیماری احتمالی در زائران نیز با هدف بیماریابی و شروع روند درمان در اسرع وقت از دیگر برنامه‌های پیش رو در سفر حاجیان به بیت الله الحرام است.

او با اشاره به اینکه امسال تعداد حجاج اعزامی خراسان به عربستان بیش از ۴ هزار نفر است گفت: همه حجاج قبل از اعزام در ۴ مرکز تعیین شده از طریق دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر واکسن‌های کرونا، فلج اطفال و مننژیت را دریافت کرده اند.

رئیس گروه پیشگیری و درمان بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پرواز‌های خروجی حجاج از مبدأ فرودگاه مشهد تا ۵ تیر انجام می‌شود، وحجاج دارای علایم بیماری در فرودگاه از طریق گروه مراقبت بررسی و برای ادامه درمان به بیمارستان اعزام می‌شوند.


ت ت
کدخبر: 91102 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها