به همت بنیاد خیریه زینب کبری(س) انجام می‌شود؛

پیشگیری و آموزش برای کودکان و مادران در معرض آسیب

بنیاد خیریه زینب کبری (س) در نظر دارد برای زنان، مادران، کودکان و خانواده در معرض آسیب های اجتماعی دوره های آموزشی با نگاه پیشگیری در مشهد مقدس برگزار کند.

پیشگیری و آموزش برای کودکان و مادران در معرض آسیب

به گزارش منیبان؛ مدیر عامل خیریه بنیاد حضرت زینب کبری (س) با اشاره به اینکه علاوه بر آموزش اشتغال و کارآفرینی هم به این افراد آموزش داده می شود، گفت: این برنامه قرار است آخرین پنج شنبه هر ماه در محلات آسیب دیده شهر مشهد برگزار شود.

فاطمه بزرگر از برگزاری اولین دوره این آموزش ها در قالب جشن همزمان با میلاد امام رضا(ع)  در این شهر خبر داد و افزود: این جشن بهانه ای بود تا خانواده ها علاوه بر تجربه حضور در یک جشن متفاوت و گذراندن لحظات شاد، بتوانند در حاشیه آن موضوعات مختلفی را با ما در میان بگذارند و همچنین کودکانشان با جشن، تئاتر و سرود آموزش هایی را دریافت کنند.

او با بیان اینکه این جشن مورد استقبال عموم قرار گرفته بود، تاکید کرد: قصد داریم با شعار #در_کنار_هم با حضور مستمر در آخرین پنج شنبه های هر ماه و به بهانه برگزاری جشن و …. کودکان و خانواده ها را تحت آموزش هایی قرار دهیم. آموزش هایی که پیشگیری سرلوحه آنهاست.

برزگر ادامه داد: در جشن میلاد امام رضا (ع) بیش از صدها بادبادک توسط کودکان به هوا فرستاده شد که یکی از اهالی افغان محله امیرالمومنین که سالهاست در این محله حضور دارد ساخت آنها را به عهده داشت و در این جشن بیش از 600 کودک شرکت کردند که هزینه آن توسط خیرین پرداخت شد.

جشن

او همچنین در مورد دوره های آموزشی برای خانواده ها، مددجوها، مددکارها و.. گفت: اولین دوره آموزشی تحلیل رفتار و خودشناسی برای بیش از ۸۰ مددجوی محله طوس در فرهنگسرای نصرت واقع در پارک نصرت که از موقوفات خانواده برزگر است  برگزار شد.

مدیر عامل خیریه بنیاد حضرت زینب (س)گفت: تمام دوره های آموزشی پیشگیری، خودشناسی، گفتمان خانواده و.. در به صورت پایلوت در محلات منطقه 5 و۶ شهرداری مشهد برگزار می شود.

برزگر یاد آور شد: تمام دوره های آموزشی ذکر شده برای مددجویان، زنان، مادران، کودکان در معرض آسیب و سایر داوطلبان به صورت رایگان برگزار می شود.

بنیاد خیریه حضرت زینب کبری(س) سال هاست که به عنوان یک خیریه فعال در حوزه کودکان، در نظر دارد طی سال های آتی با راه اندازی یک مرکز پیشگیری و آموزش فعالیت خود را در این زمینه گسترش دهد.

لازم به ذکر است این بنیاد و خانواده برزگر در راستای حمایت و اشتغال از خانواده ها تاکنون بیش از هفت مرکز آموزشی، مدرسه و حسینیه در شهر مشهد راه اندازی کرده اند.


ت ت
کدخبر: 91357 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها