مروری بر حوادث تاریخی؛

بازگشت کودک ربوده شده پس از 16 سال

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان سیرجان گفت: با پیگیری‌های قضایی و تلاش شبانه‌روزی مأموران پلیس آگاهی نوجوان 16 ساله اهل زرند پس از سال‌ها دوری به آغوش گرم خانواده بازگشت.

بازگشت کودک ربوده شده پس از 16 سال

به گزارش منیبان؛ هدی بخشی گفت: این کودک سال 75 در حالی که 11 روز بیشتر نداشت، توسط یک زوج افغان که به عنوان کارگر برای این خانواده کار می‌کردند در زرند ربوده‌ و کودک‌ربایان متواری شدند.

او افزود‌: این خانواده تلاش‌های زیادی برای پیدا کردن کودکشان انجام دادند و به این منظور به شهرهای زاهدان‌، زابل ‌و حتی مرز افغانستان سر زده که نتیجه‌ای برای آنها در پی نداشته است.

بخشی گفت: باگذشت حدود 16 سال دوری و کشف سرنخی از حضور خانواده رباینده کودک در سیرجان، دادستان زرند با صدور نیابت قضائی پرونده را به سیرجان ارجاع داد. وی گفت: سرنخ‌هایی از حضور خانواده افغان رباینده کودک ایرانی در حوالی یحی

ی‌آباد‌ سیرجان به دست آمد و پس از زیر نظر گرفتن این روستا به‌طور نامحسوس توسط مأموران پلیس آگاهی، محل زندگی کودک‌ربایان کشف شد.

دادستان عمومی و انقلاب سیرجان تصریح کرد: مأموران پلیس در اقدامی ضربتی وارد خانه شده و زن و مرد افغان و کودک ربوده شده که اکنون نوجوانی 16 ساله است را دستگیر کردند.

او عنوان کرد: این کودک هیچ اطلاعی از موضوع نداشته ‌و لهجه‌ وی نیز مانند خانواده افغان شده بود.

‌بخشی گفت: خانواده زرندی‌، خانواده افغان و کارگران 16 سال پیش خود را شناسایی و به محض دیدن پسرشان اشک شوق ریختند.

او تصریح کرد‌: برای اثبات ادعای محکمه پسند، آزمایش‌ DNA از جوان 16 ساله و خانواده واقعی وی به عمل آمده و به آزمایشگاه اصفهان برای بررسی و اعلام نظر قطعی ارسال شده است.

بخشی بیان کرد: خانواده افغان بچه‌دار نمی‌شدند و انگیزه آنها از این کودک‌ربایی نداشتن بچه بوده که پس از ربودن «نعیم» به افغانستان گریخته و 6 سال بعد به سیرجان مهاجرت کردند.

دادستان سیرجان یادآور شد: نعیم به علت 16 سال زندگی در یک خانواده افغان و بی‌اطلاعی از گذشته خود هنوز آمادگی روانی برای پذیرش و زندگی در کنار خانواده اصلی خود را پیدا نکرده است.


ت ت
کدخبر: 92076 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها