سردار هادیانفر خبر داد:

حذف قبض‌های کاغذی جرائم رانندگی در آینده نزدیک

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: زیرساخت‌های امروز کشور کشش و گنجایش بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه را ندارد و ما باید شرایطی را به وجود آوریم که متناسب با زیرساخت‌ها از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

حذف قبض‌های کاغذی جرائم رانندگی در آینده نزدیک

به گزارش منیبان؛ سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا، درباره هوشمند سازی پلیس و تاثیر آن در روند ترافیک اظهار کرد: مدیریت ترافیک برای ما موضوعی مهم است و زیرساخت‌های امروز کشور کشش و گنجایش بیش از ۳۸ میلیون وسیله نقلیه را ندارد و ما باید شرایطی را به وجود آوریم که متناسب با زیرساخت‌ها از فناوری‌های نوین استفاده کنیم.

او با بیان اینکه در این زمینه ۸ دستگاه خدمات رسان در جاده‌ها و شهرها مانند پلیس، سازمان راهداری، اورژانس، هلال احمر و... مسئول و مکلف به خدمات رسانی هستند گفت: به نسبت ۲۹۰ هزار کیلومتر راه‌های کشور و ۱۴۴۰ شهر کشور دچار مشکل هستیم و در همین راستا به دنبال این نیستیم که به تناسب این وسعت و گستردگی در کشور افزایش نیروی انسانی داشته باشیم و باید در این زمینه از فناوری‌های روز استفاده کرد.

لزوم استفاده از فناوری‌ و تجهیزات در پلیس راهور/ چه تجهیزاتی برای مدیریت ترافیک در کشور نیاز است؟

هادیانفر بیان کرد: باید از فناوری و تجهیزات روز بتوانیم استفاده کنیم و در حال حاضر تمام دنیا در حوزه its ترافیک اینترنتی از سیستم استفاده می‌کنند، همچنین همه از دوربین‌ها، فناوری‌ها، سیستم‌های پهبادی و ماهواره‌ای و ... در زمینه مدیریت بهتر ترافیک استفاده می‌کنند، اما ما و سایر دستگاه‌ها در این مدیریت دچار چالش هستیم و ناگزیریم که از تجهیزات و فناوری‌ها در حوزه هوشمندسازی استفاده کنیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با بیان اینکه در جاده‌های کشور باید از دوربین‌های ثابت سیار، پهپاد در طول مسیر، تجهیزات ماهواره‌ای استفاده کنیم گفت: در شهرها باید از تابلوهای افقی_عمودی هوشمند و... استفاده کنیم و این موضوعات در بسیاری از کشورهای دیگر اجرایی شده و ما نیز اقدامات خوبی را در چند سال اخیر انجام داده‌ایم که کافی نیست و باید گام‌های بلندتری را برداریم و از بخش خصوصی نیز بیشتر استفاده شود.

کمک بخش خصوصی در زمینه هوشمندسازی کشور

او گفت: بخش خصوصی در این زمینه به صورت داوطلب کمک می‌کند و با سرمایه گذاری و نگهداشت، پول محصول خود را نیز دریافت می‌کند. ما در پلیس راهنمایی و رانندگی در زمینه هوشمندسازی گام‌های بلندی را برداشته‌ایم و کارهای خوبی در زمینه صورت گرفته است و در زمینه دست افزارها، روزهای آخر قبض‌های جریمه هستیم و در زمینه هوشمندسازی دست‌افزارها، در گذشته پلیس خودرویی را بدون اینکه از ماهیت خودرو و مالک آن اطلاع داشته باشد جریمه می‌کرد، اما در حال حاضر تمام این موارد مانند مشخصات بیمه، معاینه فنی و... وسیله نقلیه موجود است و در اختیار قرار گرفته.

هادیانفر ادامه داد: یکی از خواسته‌های ما از بیمه‌ها این بود که دیگر برگ بیمه فیزیکی صادر نشود و ما با یک کد ملی به راننده و شماره پلاک به خودرو می‌توانیم برسیم.

آخرین جزئیات از کروکی‌های الکترونیکی/ آیا فناوری جای کارهای سنتی را گرفته است؟

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به الکترونیکی شدن کروکی‌های الکترونیکی گفت: موضوع کروکی الکترونیک نیز در دستور کار است و به زودی اجرایی خواهد شد؛ در حال حاضر در قم به صورت پایلوت این موضوع به مرحله اجرا درآمده و به زودی در سراسر کشور توسعه پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه سامانه مدیریت سرعت را نیز در محور سمنان به صورت پایلوت اجرایی کرده‌ایم گفت: پلیس راهور در میان سایر پلیس‌ها در زمینه هوشمندسازی پیشتاز است، اما ما هنوز قانع به این حد نیستیم و کارهای بزرگی را باید انجام دهیم. منابع در این حوزه بسیار تاثیرگذار است و اگر دولت منابع لازم را تامین کند، می‌توانیم به سرعت این گام‌ها را برداریم.

هادیانفر بیان کرد: قرار است با بیمه مرکزی سامانه مدیریت یکپارچه رسیدگی به حوادث ترافیکی را داشته باشیم و طبق آخرین جلسه با بیمه، بنا داریم با حضور رئیس جمهور این سامانه را افتتاح کنیم و در حال حاضر ۶۰ درصد پیشرفت داشته و با این سامانه، مردم با یک شماره در زمان بروز حوادث تماس می‌گیرند و دیگر نیاز نیست با راهداری و ... به صورت جدا تماس گرفت.

منبع: آنا


ت ت
کدخبر: 92149 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها