ارائه بیش از ۶۸ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی در مراکز هلال‌احمر

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر گفت: از ۲۶ خرداد تا روز چهارشنبه ۱۵ تیر ماه در مجموع ۶۸ هزار و ۷۰ مورد خدمات درمانی به حجاج ایرانی ارائه شده است.

ارائه بیش از ۶۸ هزار خدمت درمانی به حجاج ایرانی در مراکز هلال‌احمر

به گزارش منیبان؛ سید علی مرعشی همچنین مجموع ویزیت‌های تخصصی در مکه و مدینه را ۵۱۵۷ مورد ذکر کرد و افزود: مجموع ویزیت‌ها در درمانگاه‌ها و مطب‌ها نیز 23 هزار و 363 مورد بوده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌ احمر، خدمات بستری و مددکاری و پرستاری را به ترتیب ۱۷۳، ۱۴۴۶ و 13 هزار و 948  مورد عنوان کرد و گفت: حدود ۲۰ هزار زائر نیز خدمات نسخ داروخانه دریافت کردند.

مرعشی مجموع خدمات پاراکلینیکی را ۴۰۶۰ مورد شامل آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی و اکو قلب به حجاج ایرانی برشمرد.

او درباره آمار ارائه خدمات درمانی به زائران ظرف امروز در مراکز درمانی هلال احمر در مکه هم گفت: 10 هزار و 666 مورد خدمات مختلف درمانی ازجمله ویزیت، بستری، پاراکلینیکی، پرستاری و مددکاری در بیمارستان و درمانگاه‌های مکه به زائران ایرانی ارائه شده است.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت با اشاره به فرارسیدن ایام تشریق اظهار داشت: برای ارائه خدمات به زائران در عرفات، مشعر و منا تدابیر لازم اندیشیده شده و تیم‌های پزشکی و درمانی هلال‌احمر آمادگی دارند.

او افزود: درحال حاضر دو بیمار در بیمارستان هلال احمر و دو بیمار هم در بیمارستان سعودی بستری و تحت مداوا هستند.  

همچنین بیمارستان هلال احمر در شهر مکه با حضور اولین گروهها از زائران ایرانی آماده به کار شد و علاوه بر ارائه خدمات پاراکلینیکی و پرستاری خدمات تخصصی داخلی، قلب، زنان، ارتوپدی، روانپزشکی، دندانپزشکی و طب اورژانس به زائران ارائه می‌شود.


ت ت
کدخبر: 95124 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها