خبر مهم در خصوص دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: درخواست داریم تا کارنامه فرهنگی دانشجو معلمان به صورت قانونی تصویب شود و فقط شامل فعالیت مذهبی نباشد.

خبر مهم در خصوص دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان

به گزارش منیبان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین عباس توان رئیس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان گفت: تقاضا داریم کارنامه فرهنگی دانشجو معلمان به صورت قانونی مصوب شود و فقط قرار نیست شامل فعالیت‌های مذهبی باشد؛ تمام دوره‌های متنوع دیگری که نیاز یک معلم است باید باشد و از همان ترم اول تا ترم هشتم آموزش داده شود.

عباس توان در آیین اختتامیه ششمین جشنواره ملی رویش با اشاره به اینکه این جشنواره در استان‌های کرمان، گلستان، همدان، چهارمحال و بختیاری و زنجان به عنوان پنج قطب برگزار شده است بیان کرد: دانشجو معلمانی که اینجا حضور دارند، دانشجو معلمان نخبه و مسئولین آینده هستند.

او با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان علاوه بر انتقال آموزش مهارت‌ها رسالت فرهنگی و تربیتی برعهده دارد ادامه داد: بر اساس این رسالت دانشجو معلم در کنار کارنامه آموزشی نیاز به کارنامه تربیتی و فرهنگی دارد؛ ما در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی را به صورت سازماندهی شده انجام می‌دهیم.

رییس دانشگاه فرهنگیان استان کرمان تأکید کرد: تقاضا داریم کارنامه فرهنگی دانشجو معلمان به صورت قانونی مصوب شود و فقط قرار نیست شامل فعالیت‌های مذهبی باشد؛ تمام دوره‌های متنوع دیگری که نیاز یک معلم است باید باشد و از همان ترم اول تا ترم هشتم آموزش داده شود.

براساس این گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، امام جمعه شهر کرمان و نماینده ولی فقیه در استان نیز در این جلسه بیان کرد: اگر می‌خواهید دانش‌آموزی را متحول کنید باید ابتدا جهان‌بینی او را متحول کنید؛ جهان‌بینی نگاه هر فرد به جهان اطراف خودش است اما ایدئولوژی، عقیده وی است و تا جهان‌بینی کسی را عوض نکنید ایدئولوژی وی تغییر نمی‌کند.

او افزود: معلم جای دانش‌آموز نمی‌تواند انتخاب کند اما می‌تواند موانع را برطرف کرده و مسیر تعلیم و تربیت خوب را برای دانش‌آموز روشن کند.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: قدر خودتان را بدانید و بدانید شما در کلاس درس بسیار مؤثر هستید و رفتار و گفتار دانش‌ آموز در خلاف کردن یا نکردن دانش آموز بسیار مؤثر است.

منبع: ایسنا


ت ت
کدخبر: 98368 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها