وضعیت اضطراری بخاطر شیوع سریع آبله میمون

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اعلام کرد؛ شیوع سریع آبله میمون نشان‌دهنده یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی است که بالاترین سطح هشدار WHO محسوب می‌شود.

وضعیت اضطراری بخاطر شیوع سریع آبله میمون

به گزارش منیبان؛ سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: شیوع سریع آبله میمون، وضعیت اضطراری استبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه خبری تحلیلی دارو و سلامت؛ برچسب WHO با عنوان «اورژانس بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی» برای به صدا درآوردن زنگ خطر با هدف واکنش هماهنگ بین‌المللی طراحی شده است که می‌تواند راه را برای تأمین بودجه، واکسن‌ها و درمان‌ها باز کند.

پیشتر دو منبع آگاه گفته بودند در مورد اعلام شیوع آبله میمون به عنوان یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی بین کارشناسان WHO اختلاف‌نظر وجود دارد و تصمیم نهایی بر عهده مدیرکل این سازمان است.

تدروس آدهانوم گبریسوس تأیید کرد، کمیته کارشناسی این سازمان نتوانسته به اجماع برسد و ۹ عضو آن مخالف و ۶ عضو موافق اعلام این وضعیت بودند.

به نظر می‌رسد، تدروس احتمالا به دلیل نگرانی‌ها درباره افزایش موارد ابتلا و کمبود واکسن و دارو، برغم نبود نظر اکثریت، تصمیم گرفته بالاترین سطح هشدار را درباره شیوع آبله میمون اعلام کند.

ت ت
کدخبر: 98705 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها
      • ​پژو پارس در روزی که اغلب خودرو‌های داخلی بدون تغییر قیمت روانه بازار شده‌اند، ۲۰ میلیون گران شده است