دلایل اصلی تصادفات در بزرگراه‌ها مشخص شد

کارشناس پلیس راهور در خصوص تفاوت تصادفات در بزرگراه‌ها و معابر و ویژگی‌های معابر بزرگراهی توضیح داد.

 دلایل اصلی تصادفات در بزرگراه‌ها مشخص شد

به گزارش منیبان؛ سرهنگ «زکی‌زاده» کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر وقت صحبت از تصادفات در بزرگراه‌ها و پلیس بزرگراه‌ها می‌شود، بلافاصله چندین تصویر در ذهن مخاطب مانند تصاویری از رانندگی در سرعت‌های بالا، تصادفات چند وسیله‌ای و تصادفات سنگین جایگزین می‌شود.

او افزود: محور‌های بزرگراهی به محل‌هایی اطلاق می‌شود که بیرونی‌ترین شبکه راه‌های دورن شهری را تشکیل می‌دهند و یا واسطه راه‌های دورن شهری با معابر برون شهری هستند که از این جهت این معابر ویترین شهر نیز می‌باشند و نحوه رانندگی رانندگان ما در این معابر به نوعی نشان‌دهنده فرهنگ کلان شهر تهران هست.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: اگر ما بخواهیم فرهنگ رانندگی را در یک جامعه مورد بررسی قرار دهیم قطعا باید نحوه و شیوه رانندگی افراد را در محور‌های بزرگراهی مورد ارزیابی قرار دهیم که از رانندگان می‌خواهیم در نهایت اجرای کامل انضباط ترافیک و رعایت مقررات در محور‌های بزرگراهی تردد کنند چرا که نحوه رانندگی این افراد در محور‌ها به نوعی نمایان‌گر فرهنگ رانندگی در کلان‌شهر تهران خواهد بود.

سرهنگ زکی‌زاده در خصوص تفاوت تصادفات در محور‌های بزرگراهی و معابر دورن شهری نیز گفت: در این خصوص می‌بایست این مقوله را به تعداد و شدت خلاصه کرد که در حال حاضر 50 تا 60 درصد تصادفات کلان‌شهر تهران در محور‌های بزرگراهی اتفاق می‌افتد که این مطلب برای ما بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

او افزود: با توجه به اینکه بزرگراه‌ها جز معابر شریانی درجه یک هستند و مطابق آیین‌نامه بیش‌ترین حد مجاز سرعت به این شریان‌ها اختصاص داده شده، هرچقدر که سرعت بالاتر می‌رود در زمان برخورد شدت تصادف نیز بیش‌تر خواهد بود.


ت ت
کدخبر: 98839 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها