ادامه رگبار و باران تا آخر هفته

هشدار قرمز هواشناسی؛ رگبارهای موسمی تا جمعه ادامه دارد.

ادامه رگبار و باران تا آخر هفته

به گزارش منیبان؛ هشدار قرمز رنگ بالاترین سطح هشدار است که در آن پیش‌بینی می‌شود که یک پدیده جوی خسارت‌های وسیعی به دنبال داشته باشد. از این‌رو سازمان هواشناسی با صدور هشدار قرمز به دستگاه‌های مختلف اعلام می‌کند که وارد عمل شوند و اقداماتی را برای کاهش خسارات وقوع پدیده‌های جوی انجام دهند.

به این معنا که احتمال تأخیر در سفرهای زمینی و هوایی، بسته شدن راه‌ها، قطع برق و خطر احتمالی برای جان و مال مردم وجود دارد.

افراد باید در مورد تغییر برنامه‌های‌ خود و اقدام برای محافظت از خود و اموال بیندیشند.

هشدار قرمز هواشناسی

توصیف سامانه: تداوم، گسترش و تشدید فعالیت رگبارهای موسمی

زمان شروع: سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۴

زمان پایان:جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۰۷

نوع مخاطره: رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید (بویژه در ساعات بعدازظهر)، تگرگ و صاعقه، خیزش گرد و خاک شدید موقت در مناطق مستعد

منطقه اثر:

سه‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۴: سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس، هرمزگان،

چهارشنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۵: جنوب سیستان و بلوچستان، غرب کرمان، شرق فارس، غرب یزد، هرمزگان،

پنج‌شنبه ۱۴۰۱/۰۵/۰۶: غرب کرمان، نیمه غربی اصفهان، نیمه شمالی فارس، بوشهر، سیستان و بلوچستان، غرب یزد، شرق کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری،

جمعه ۱۴۰۱/۰۵/۰۷: شمال شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، جنوب اصفهان، جنوب کرمان و مرکز سیستان و بلوچستان

اثر مخاطره: وقوع سیلاب، طغیان رودخانه‌ها، آبگرفتگی گسترده، آبگرفتگی منازل در مناطق مستعد، اختلال در ناوگان حمل و نقل، کاهش شعاع دید، احتمال تخریب پل و مسدود شدن جاده و خسارت به صنعت کشاورزی، شکستن درختان و تیرهای برق.

توصیه: آماده باش کلیه دستگاه‌های امدادی و اجرایی مانند فرمانداری‌‌ها، شهرداری‌ها، راهداری، وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی و غیره جهت مقابله با خسارت احتمالی، تخلیه هم‌وطنان از نواحی حادثه خیز مانند بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاک‌سازی کانال‌ها و آبراه‌ها، بازگشایی دهانه پل‌ها و پاک‌سازی آبروهای منازل، اجتناب از تردد و توقف در حاشیه مسیل‌ها و جمع آوری وسایل و تجهیزات از اطراف رودخانه‌ها، اجتناب از سفر به مناطق حادثه‌خیز، عدم جابجایی عشایر کوچ‌رو و جمع آوری دام‌ها از حاشیه رودخانه‌ها.


ت ت
کدخبر: 99377 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها