پرداخت وام به بازنشستگان با سود 4 درصد/ شرایط و جزئیات

صندوق بازنشستگی کشوری برای حضور بازنشستگان و وظیفه‌بگیران تحت پوشش این صندوق در مراسم اربعین حسینی، تسهیلات ۴ میلیون تومانی ارائه می‌کند.

پرداخت وام به بازنشستگان با سود 4 درصد/ شرایط و جزئیات

به گزارش منیبان، وام بازنشستگان و وظیفه بگیران امسال واریز میشود. وام بازنشستگان 12 میلیون تومان است. ثبت نام وام بازنشستگان دوره جدید تا پایان اردیبهشت امسال ادامه دارد. وام بازنشستگان به 22 هزار و 913 نفر تعلق میگیرد. وام بازنشستگان تنها به کسانی تعلق میگرد که ثبت نام نهایی خودرا در سایت sabasrm.ir انجام دهند. مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد بر ارتقای خدمات رفاهی و درمانی و نیز پیگیری امتیاز مناطق جنگی بازنشستگان تاکید کرد و گفت: افزایش وام بازنشستگان در دستور کار است.

در ادامه خدمات زیارتی صندوق بازنشستگی کشوری برای حضور بازنشستگان و وظیفه بگیران تحت پوشش این صندوق در مراسم اربعین حسینی، «ارائه تسهیلات ۴ میلیون تومانی ویژه اربعین» به سایر خدمات این صندوق شامل برپایی موکب، اسکان بازنشستگان و خانواده آنان و برنامه‌های فرهنگی اضافه شد.

این اعتبار با بازپرداخت یک ساله و کارمزد ۴ درصد، در دو شکل به متقاضیان ارائه شده و بازپرداخت این تسهیلات یک ماه پس از پرداخت از حقوق فرد بازنشسته کسر خواهد شد.

بر این اساس، در حالت نخست، بازنشستگان می‌توانند از طریق تور تعریف شده در سامانه خاتم تور شرکت پرشین گلف به نشانی www.khatamtour.com در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی شرکت کنند؛ که در این صورت ابتدا مبلغ ۴ میلیون تومان از کل هزینه تور کسر شده و مبلغ باقیمانده باید به صورت نقدی توسط متقاضی به شرکت پرداخت شود.

در حالت دوم نیز بازنشستگان پس از انجام سفر و حضور در مراسم اربعین حسینی، با بارگذاری مدارک و مستندات از جمله مستندات ثبت نام در سامانه سماح و همچنین تصویر گذرنامه ممهور به مهر خروج از مرز‌های تعیین شده در سامانه‌ای که متعاقبا اعلام خواهد شد، نسبت به دریافت تسهیلات مالی اقدام کنند.

بازنشستگان می‌توانند در صورت تمایل تا روز چهارشنبه دوم شهریورماه ۱۴۰۱ برای ثبت درخواست امکان استفاده از سایر خدمات ایام اربعین صندوق بازنشستگی کشوری نیز از طریق سامانه مربوطه در درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir اقدام کنند.

تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و به بازنشستگان تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را دارند، پرداخت می‌شود.

رفاه کارگران از اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تامین‌اجتماعی برای سفر‌های عتبات عالیات خبر داد.

بنابر اعلام بانک رفاه این تسهیلات در قالب همکاری مشترک بانک رفاه کارگران، سازمان تأمین‌اجتماعی، کانون عالی بازنشستگان تأمین‌اجتماعی و سازمان حج و زیارت، به بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط پرداخت می‌شود.

بر اساس این گزارش، این تسهیلات قرض‌الحسنه به مبلغ ۱۲ میلیون تومان و در مرحله اول به تعداد ۲۰ هزار فقره به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تحت پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی که قصد سفر عتبات عالیات را داشته باشند، پرداخت می‌شود.

لازم به ذکر است، بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط می‌توانند برای بهره‌مندی از این تسهیلات، پس از ثبت‌نام در سامانه‌های سازمان حج و زیارت، به کانون‌های بازنشستگی سراسر کشور مراجعه کنند.

 مراحل وام کربلای بازنشستگان به صورت زیر است:

۱. مراجعه بازنشسته متقاضی به کافی‌نت و ثبت‌نام در سامانه های حج و زیارت و دریافت رسید ثبت تام

۲. مراجعه به کانون بازنشستگی و دریافت معرفی نامه به بانک

۳. مراجعه به بانک

سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری از مدتی قبل پرداخت وام ضروری سال ۱۴۰۱ را آغاز کرده‌اند. برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی این تسهیلات ۱۲ میلیون تومان و برای بازنشستگان کشوری ارزش این وام ۱۵ میلیون تومان است.

براساس اعتباراتی که جداگانه هرکدام از این دو صندوق برای مستمری بگیران خود کنار گذاشته‌اند، پیش بینی می‌شود که در ماه‌های باقیمانده از سال جاری به ترتیب حدود ۳۰۰ هزار کارمند بازنشسته و نیز حدود ۴۰۰ هزار کارگر بازنشسته این تسهیلات را دریافت کنند.

اما در این میان شروطی وجود دارد که امکان دسترسی به این تسهیلات را برای متقاضیان متفاوت می‌کند.

ت ت
کدخبر: 104943 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها