معرفی محصول جدید بهمن موتور + مشخصات

به تازگی منابع آگاه می گویند که گروه بهمن و شرکت بهمن موتور برنامه تولید دانگ فنگ آئولوس یا همان D53 را در پیش گرفته اند. این اتفاق در حالی رخ داده که سال گذشته پایگاه خبری اسب بخار، احتمال عرضه این سدان چینی را پیش بینی کرده بود.

معرفی محصول جدید بهمن موتور  + مشخصات

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار، به گفته یک منبع آگاه در شرکت بهمن موتور، نمونه های اولیه دانگ فنگ آئولوس یا همان فنگ شن D53 به کارخانه این شرکت آمده و بزودی قرار است تا با پلاک گذر موقت تست های فنی این خودرو در جاده های کشور آغاز شود. لازم به ذکر است که این خودرو در بازارهای مختلف نام هایی چون Xuan ، Fengshen D53، Aeolus و … تجربه کرده است. به گفته این منبع خبری، سدان جدید گروه بهمن هم با نشان اختصاصی این خودروساز وارد بازار می شود و مانند دیگنیتی و فیدلیتی نامی از شرکای چینی برده نخواهد شد. همچنین آئولوس در نمونه های اولیه با پیشرانه ای مشابه به دیگنیتی به کارخانه بهمن موتور آمده و گویا فعلا قرار نیست تا این سدان متوسط کلاس C، با پیشرانه یک لیتری توربو شارژر تیوان و AVL تولید شود.

دانگ فنگ آئولوس یا همان D53 بهمن موتور در بازار جهانی به پیشرانه ۱۴۶۰ سی سی توربو شارژر DFMA15T مجهز است و در برخی کشورها پیشرانه ۹۹۹ توربو شارژر ۳ سیلندر بر روی آن نصب می شود. اما احتمال آن زیاد است که گروه بهمن برای جلوگیری از پراکندگی کد فنی پیشرانه محصولاتش و از سویی کاهش هزینه ها، پیشرانه ۱٫۵ لیتری توربو شارژر دیگنیتی را با کد SFG15T بر روی D53 نصب کند. این پیشرانه ۱۴۸ تا ۱۵۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۲۰ نیوتن متر تولید می کند و در این سدان به جای جعبه دنده اتوماتیک CVT، از سامانه انتقال قدرت اتوماتیک دو کلاچه استفاده شده است. دانگ فنگ آئولوس گروه بهمن دارای جعبه دنده ۶ سرعته دو کلاچه خواهد بود و توان پیشرانه را به چرخ های جلوی این خودرو خواهد رساند.

با توجه به ویژگی های فنی آئولوس احتمال آن زیاد است که حضور این خودرو برای جایگزینی آن با فاو بسترن B30 در خط تولید بهمن موتور باشد و از سویی سبب شود تا گروه بهمن سهم بازار خودروهایی مانند چری آریزو ۵ توربو را به دست آورد. به این ترتیب احتمال آن بسیار است که دانگ فنگ آئولوس یا همان فنگ شن D53 سفارش بهمن موتور با قیمتی در محدوده ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان وارد بازار شود. همچنین پیش از قطعی شدن حضور نسخه های اولیه این خودرو در پارکینگ گروه بهمن، این خودروساز بخش خصوصی در بیلبوردهای تبلیغاتی نوروزی خود خبر از عرضه یک سدان جدید در سال ۱۴۰۰ داده بود.

با توجه به ساختار کنسول میانی D53، احتمال آن زیاد است که این سدان توربو شارژر چینی، مانند سایر بازارها با دکمه های تعویض دنده پشت فرمان در بهمن موتور تولید شود. آئولوس در نسخه فول آپشن به شش کیسه هوا، سانروف، کروز کنترل هوشمند، فرمان کمکی برقی، تهویه الکتریکی دستی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، رادار نقطه کور، رادار خطی، ترمز پارک برقی، سنسور نور و باران، تریم داخلی چرم، دوربین ثبت وقایع، استارت دکمه ای، سامانه کنترل پایداری و… مجهز است. اما احتمال دارد که برای کنترل قیمت و بازه رقابتی این خودرو، گروه بهمن D53 را با ۴ کیسه هوا، کروز کنترل معمولی، فرمان کمکی برقی، دوربین و سنسور پارک عقب، سامانه کنترل پایداری، استارت دکمه ای، تریم داخلی چرم، نمایشگر لمسی و چند آپشن دیگر تولید کند.

 


ت ت
کدخبر: 11141 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها