گوشی هواوی P60 Pocket به‌عنوان محصول تاشو جدید معرفی می‌شود

در تاریخ ۶ سپتامبر که یک روز قبل از رونمایی از سری آیفون ۱۴ اپل محسوب می‌شود هواوی یک رویداد بزرگ را برای سال ۲۰۲۲ در چین برگزار خواهد کرد.

گوشی هواوی P60 Pocket به‌عنوان محصول تاشو جدید معرفی می‌شود

در تاریخ ۶ سپتامبر که یک روز قبل از رونمایی از سری آیفون ۱۴ اپل محسوب می‌شود هواوی یک رویداد بزرگ را برای سال ۲۰۲۲ در چین برگزار خواهد کرد. این شرکت چینی سری میت ۵۰ هواوی را در این رویداد معرفی می‌کند، اما حداقل چهار گوشی هوشمند جدید هم احتمالا در این رویداد حضور خواهند داشت و شاید همه این گوشی‌ها، جزو سری میت نباشند. مشاهده غافلگیری‌های متعدد در این دنیایی که هر روز اطلاعات متفاوتی فاش می‌شود، چندان هم عجیب نیست، اما یک دستگاه جدید با تاییدیه TENNA با طراحی تاشو دریافت شده است که احتمالا در این رویداد هم حضور خواهد داشت.

کارشناسان این احتمال را داده‌اند که گوشی هواوی P60 Pocket عنوانی برای این گوشی باشد. حال به نظر شما واقعا می‌توانیم اولین گوشی هوشمند تاشو هواوی را به‌عنوان دنباله‌ای برای P50 Pocket داشته باشیم؟ گوشی هواوی P50 Pocket در دسامبر سال گذشته معرفی شده بود. این گوشی دارای مشخصاتی مناسب و بدون فناوری 5G بود که چیزی رایج برای گوشی‌های هوشمند هواوی است. چندین ماه از آن تاریخ گذشته است و ما تعجب نمی‌کنیم که ببینیم، دنباله‌ای برای این گوشی عرضه شود. گویا این دنباله با کد BAL-AL80 لیست شده است و متاسفانه مشخصات خاصی در مورد آن نمی‌توانیم استخراج کنیم. شاید این لیست در چند روز آینده و با رسیدن به موعد برگزاری رویداد، به تغییر مواجه شود.

گوشی هواوی تاشو برای اولین‌بار

احتمالا هواوی به‌دنبال مسیری جدید است و به هر حال، مشخصات فنی معمولا قبل از تصاویر در TENNA منتشر خواهند شد. البته قضیه آن‌طوری که فکر می‌کنیم هم باعث ناامیدی نیست. چرا که ظرفیت باتری این گوشی را می‌دانیم. این گوشی قرار است که با ظرفیت باتری ۴۲۶۰ میلی آمپر ساعتی همراه باشد. این باتری به سادگی بهترین گزینه‌ای است که در گوشی‌های هوشمند تاشو از این نوع می‌تواند وجود داشته باشد. مایه تاسف است که می‌بینیم هواوی به‌دلیل محدودیت‌های آشکاری که برایش رخ داده است، نمی‌تواند در بازار جهانی رقابت کند. این شرکت می‌تواند تهدیدی جدید برای سامسونگ ایجاد کند.

ظرفیت باتری گلکسی زد فلیپ ۴ در حد ۳۷۰۰ میلی آمپر ساعت بوده و ظرفیت باتری موتو RAZR هم که سال ۲۰۲۲ روانه بازار شده است، در حد ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت است. بنابراین، با توجه به قیمت گوشی سامسونگ تاشو و ظرفیت باتری که ارائه می‌کند، گوشی هواوی تاشو جدید می‌تواند انقلابی در این زمینه باشد و بهترین نوع باتری را در اختیار مخاطبین خود گذارد. در ادامه احتمالا این گوشی هواوی تاشو دارای طراحی دو رنگ خواهد بود. ظاهرا ما یک طراحی شیشه‌ای و نوعی از چرم مصنوعی را خواهیم داشت. این دستگاه دارای یک آرایه دوربین سه گانه هم خواهد بود.

برای یادآوری، می‌توانیم به گوشی P50 Pocket اشاره کنیم که یک دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی همراه با دوربین اولترا واید ۱۳ مگاپیکسلی و یک دوربین ۳۲ مگاپیسکلی در طیف UV داشته است. علاوه بر گوشی هوشمند P60 Pocket، یک گوشی هوشمند میان‌رده مرموز هم با شماره مدل CHA-AL80 هم داریم که توسط همین رگولاتور ارائه شده است. این گوشی هوشمند دارای باتری ۳۹۰۰ میلی آمپر ساعتی بوده و هر دو دستگاه هم قرار است که از سیستم‌عامل HarmonyOS استفاده کنند. شایان ذکر است که این دستگاه می‌تواند نوع جدیدی از P50 Pocket هم تلقی شود. ظاهرا هواوی هنوز نامگذاری این سری را به اتمام نرسانده است.

اهمیت گوشی‌های تاشو

در طول سال‌های گذشته، گوشی‌های تاشو به اهمیت بالایی دست پیدا کرده و می‌دانیم که سامسونگ در این زمینه از بقیه برندها بالاتر است. سامسونگ با گوشی‌های سری گلکسی زد فولد و گلکسی زد فلیپ، دو محصول ارزشمند با قیمت متفاوت در حوزه گوشی‌های تاشو دارد و در نبود برندهای معتبری مانند هواوی و اپل، فروش بسیار بالایی را در بازار تجربه می‌کند. برندهای دیگر هم در تلاش برای عرضه گوشی‌های تاشو خود هستند و ورود به این بازار توسط چنین برندهایی اجتناب ناپذیر خواهد بود. گوشی‌های تاشو همواره باید بتوانند صفحه نمایش پیوسته در کنار مشخصات فنی مناسب مخصوصا در حوزه باتری را فراهم کنند.

چرا که گوشی‌های تاشو حداقل دو صفحه نمایش بزرگ دارند و گویا مصرف باتری‌شان حداقل دو برابر گوشی‌های معمولی است. به‌همین دلیل است که باتری بیشتر برای P60 Pocket می‌تواند از اهمیت بالایی برخوردار باشد. با توجه به قیمت گوشی شیائومی در سری‌های مختلف، طرفداران منتظر هستند که این برند هم از گوشی‌های تاشو خود پرده پرداری کرده و آن را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار مخاطبین خود قرار دهد. این انتظاری است که می‌تواند هزینه بالای گوشی‌های تاشو را در بازار شکسته و امکان خرید برای خریداران معمولی را نیز فراهم کند.

قیمت گوشی سامسونگ و بررسی آن

می‌دانیم که قیمت گوشی سامسونگ در هنگام بررسی گوشی‌های تاشو این کمپانی از همه بیشتر است. گوشی زد فولد ۴ که به تازگی از جانب سامسونگ معرفی شده است، قیمت گذاری ۱۸۰۰ دلاری را برای پیکربندی پایه خود دریافت کرده است و همین موضوع نشان می‌دهد که حتی از گران‌ترین گوشی اپل هم قیمت بالایی دارد. گویا گوشی‌های تاشو هنوز به جایگاه عمومی خود در بازار دست پیدا نکرد‌ه‌اند و گران بودن تولید این گوشی‌ها، سبب شده است که با قیمت‌های نجومی روبرو باشیم. این بازار با حضور برندهای دیگری مانند گوشی هواوی و شیائومی می‌تواند سر و سامان بهتری داشته باشد.

با حضور برندهای دیگر، قیمت‌ها شکسته شده و برای رقابت بیشتر، هر برندی با کاهش قیمت این محصولات را روانه بازار می‌کند. حتی این رقابت سبب بالاتر رفتن کیفیت گوشی‌های تاشو هم خواهد شد که بسیار ارزشمند است. علاقه‌مندان گوشی‌های تاشو فعلا به گوشی‌های زد فولد و زد فلیپ در کنار یک سری محصولات تاشو دیگر دسترسی دارند. اما این بازار یقینا نیاز به تغییرات بیشتری دارد. قیمت گوشی شیائومی همیشه ما را امیدوار می‌کند که با قیمت پایین‌تری هم بتوانیم به سراغ محصولات خوب برویم. قیمت گوشی سامسونگ هم نسبت به اعتبار و اطمینانی که به محصولاتش داریم، مناسب به نظر می‌رسد.

بررسی قیمت گوشی شیائومی از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی امکان بررسی قیمت گوشی شیائومی و قیمت گوشی سامسونگ را به مانند گوشی‌های دیگر در سایت فراهم کرده است و به‌عنوان یک مرجع می‌توانید از آن استفاده کنید. خرید تنوعی عالی از گوشی‌های هوشمند هم در این فروشگاه با شرایط استثنایی برای شما فراهم شده است.


ت ت
کدخبر: 111417 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها