چرا شاهین سایپا آتش گرفت؟ + واکنش ساپیا و جزئیات

خودرو سایپا شاهین در اولین ماه تحویل آن به مشتریانش آتش گرفت اما واکنش سایپا به این اتفاق و آتش گرفتن شاهین چیست؟

چرا شاهین سایپا آتش گرفت؟ + واکنش ساپیا و جزئیات

به گزارش منیبان،  جبلی جوان معاون کیفیت سایپا در پی آتش گرفتن یک دستگاه خودرو شاهین در خصوص علت این اتفاق گفت. آتش سوزی خودرو شاهین ناشی از عامل بیرونی بوده است / خودرو در اختیار نمایندگی بوده و تحویل مشتری نشده بود

جبلی جوان درباره سانحه آتش سوزی بخشی از یک دستگاه خودرو شاهین  گفت: بررسی‌های اولیه نشان می دهد به احتمال زیاد عوامل جانبی و خارج از سیستم‌های خودرو، منجر به این اتفاق شده است.

وی تاکید کرد: جزئیات بیشتر پیرامون این اتفاق، پس از بررسی های کامل تر اعلام خواهد شد.

جبلی جوان با بیان اینکه خوشبختانه این حادثه هیچگونه آسیب جانی به همراه نداشته است، افزود: این خودرو در اختیار نمایندگی بوده و هنوز به مشتری تحویل داده نشده است.

معاون کیفیت سایپا یادآور شد: روزانه تعداد زیادی خودرو شاهین به مشتریان تحویل داده می‌شود و براساس گزارش‌ها رضایت مشتریان از شاهین بسیار بالاست، لذا مجدداً تاکید می‌کنیم که این اتفاق مربوط به طراحی و یا موضوعات کیفی خودرو نیست و عوامل جانبی باعث بروز این حادثه شده است.

بررسی فیلم آتش سوزی

بررسی فیلم آتش سوزی سایپا شاهین نشان می دهد این خودرو  جلوی در نمایندگی سایپا از قسمت جلو و احتمالا در بخش موتور آتش می گیرد و پس از مدت کوتاهی این آتش به قسمت عقب خودرو توسعه پیدا می کند.

شاهین از موتور توربو شده تیبا با تغییراتی در این موتور استفاده می‌کند. این موتور هشت سوپاپ است.

هنوز مشخص نیست علت آتش سوزی چیست آیا مشکلی درون موتور ،سیستم سوخت رسانی یا توربو باعث آتش سوزی شده است یا بنا به گفته سایپا علت آتش سوزی دلیل بیرونی داشته است.


ت ت
کدخبر: 11795 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها