خبر خوشحال کننده برای رتبه بندی معلمان

رتبه بندی معلمان در حالی به اجرا نزدیک می شود که معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دستورالعمل تشکیل کارگروه‎‌های اجرایی و تخصصی هیئت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را ابلاغ کرد.

خبر خوشحال کننده برای رتبه بندی معلمان
پیشنهاد ویژه

به گزارش مُنیبان؛ معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع در راستای اجرای هرچه سریع‌تر و دقیق‎‌تر قانون نظام رتبه‌بندی و با استناد به تبصره ذیل ماده۲۰ آیین نامه اجرای قانون مذکور، دستورالعمل تشکیل کارگروه‎‌های اجرایی و تخصصی هیئت‌های ممیزه قانون نظام رتبه بندی معلمان را به ادارات کل آموزش و پرورش استان‎ها ابلاغ کرد.

بر اساس این، هیئت‎‌های ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آیین‌نامه اجرایی مربوط و موارد ذکر‌شده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت به تشکیل کارگروه‌ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان امسال اقدام کنند.

در بخش‌هایی از این دستورالعمل آمده است:

مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیئت‌های ممیزه موضوع ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروه‎های اجرایی و تخصصی انجام شود.

هیئت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف است پس از بررسی موارد، مفاد فرم‌های مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در قالب صورت‌جلسه‌ای که از سامانه رتبه بندی گرفته می‌شود، تنظیم، تأیید و امضا نماید. اصل این صورت‌جلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری می‌شود.

به‌منظور تسریع در اجرای رتبه‌بندی، هیأت‎های ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیت‌بدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونت‌های مربوط تشکیل می‌شود.

به‌منظور ارتقای کیفیت و حکمفرما نمودن نگرش تخصصی در ارزیابی‌ها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی به تشکیل کارگروه‌های تخصصی هیئت ممیزه اقدام می‌نماید.

کارگروه ‎های تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیئت ممیزه تعیین می‌شوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده هر یک از آن‎ها به عنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیئت‎های ممیزه پیشنهاد می‌شود.

با توجه به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیئت‌های ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه می‌توانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی نیز به تناسب تعداد معلمان، کارگروه‎های تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه‎ها نیز به تصویب هیئت ممیزه مربوط می‌رسد.

در تشکیل کارگروه ‎های تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروه ‎های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.


ت ت
کدخبر: 120534 تاریخ انتشار
در رسانه های دیگر بخوانید
ارسال نظر

پربیننده‌ترین