بانک‌های کدام کشور سود ۲۰۰درصدی می‌دهند؟

آرژانتین همواره شاهد دوره‌های متعددی از رشد قابل توجه اقتصادی و سپس سقوط آن بوده است. نرخ سود بانکی در این کشور 75 درصد و نرخ تورم 88 درصد است.

بانک‌های کدام کشور سود ۲۰۰درصدی می‌دهند؟

به گزارش منیبان، سود بانکی یکی از اصلی‌ترین دلمشغولی‌های مردم برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها و موسسات اعتباری محسوب می‌شود. سپرده‌گذاران ترجیح می‌دهند پول خود را نزد بانک یا موسسه‌ای سرمایه‌گذاری کنند که بیشترین سود بانکی را پرداخت کرده و امنیت پول آنها را تامین کند.

به گزارش خبرنگار پول و سرمایه اقتصاد۱۰۰، اغلب در کشورهایی که تورم بالاست بانک‌ها نیز سود بالایی به سپرده‌ها پرداخت می‌کنند. در اینجا به 15 کشوری می‌پردازیم که بالاترین نرخ سپرده بانکی و همچنین تورم زیادی را در دنیا دارند. ایران در میان این کشورها رتبه نهم را دارد.

5. جمهوری غنا: اقتصاد غنا در غرب آفریقا بر خدمات و کشاورزی استوار است. بازار سهام این کشور نیز در میان کشورهای آفریقایی یکی از بزرگ‌ترین‌هاست. نرخ سود بانکی در غنا 27 درصد و نرخ تورم آن 40 درصد است.

4. سودان: اقتصاد سودان در سال 2019 بیش از 175 میلیارد دلار بود و تولید ناخالص سرانه آن بیش از 4 هزار دلار برآورد می‌شد. نرخ سود بانکی سودان 27.3 درصد است و تورم این کشور بالغ بر 105 درصد است.

3. جمهوری بولیواری ونزوئلا: ونزوئلا در یک قرن گذشته فراز و نشیب‌های سیاسی زیادی داشته و شاهد کودتاهای نظامی و ترورهای سیاسی گسترده‌ای بوده است. این کشور بزرگ‌ترین ذخایر نفت دنیا را دارد اما ابرتورم آن در سال‌های اخیر باعث شده است تا قیمت کالا و خدمات صدها و هزاران درصد رشد کند. در حال حاضر، نرخ سود بانکی در ونزوئلا 57.68 درصد و تورم آن به 156 درصد رسیده است.

2. آرژانتین: اقتصاد این کشور آمریکای لاتین به ارزش 1.2 تریلیون دلار یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای دنیا به شمار می‌آید. آرژانتین همواره شاهد دوره‌های متعددی از رشد قابل توجه اقتصادی و سپس سقوط آن بوده است. نرخ سود بانکی در این کشور 75 درصد و نرخ تورم 88 درصد است.

1. زیمبابوه: اقتصاد زیمبابوه در سال 2009 تقریبا به طور کامل سقوط کرد و فرار سرمایه باعث بی‌ارزش شدن پول آن شد. تورم این کشور آفریقایی در نوامبر 2022 به 79 میلیارد و 600 میلیون درصد رسید. پس از آن اوضاع اقتصادی به تدریج بهتر شد. با این حال، تورم فعلی در این کشور به 255 درصد رسیده است. نرخ سود بانکی نیز 200 درصد است.

ده کشور دیگری که در رده‌های 6 تا 15 بالاترین نرخ سود بانکی قرار می‌گیرند به این ترتیب است: اوکراین 20 درصد، مولداوی 20 درصد، آنگولا 19.5 درصد، ایران 18 درصد، مالاوی 18 درصد، موزامبیک 17.25 درصد، هائیتی 17 درصد، سیرالئون 17 درصد، قزاقستان 16.75، نیجریه 16.5 درصد.

ت ت
کدخبر: 132384 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها