قیمت دلار توافقی امروز 24 بهمن 1401

​قیمت دلار توافقی امروز دوشنبه 24 بهمن اعلام شد. قیمت دلار توافقی امروز با اندکی تغییر همراه بود.

قیمت دلار توافقی امروز 24 بهمن 1401
به گزارش منیبان، امروز قیمت دلار در بازار متشکل بالا رفت و به ۴۲,۹۹۲ (چهل و دو هزار و نهصد و نود و دو ) تومان رسید که افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.دلار در بازار متشکل، امروز به ۴۲,۹۹۲ (چهل و دو هزار و نهصد و نود و دو ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۰۴ درصدی داشته است.
علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی درباره کنترل قیمت دلار توسط نهاد پولی کشور به تجارت‌نیوز گفت: «اکنون یکی از عوامل کنترل قیمت دلار در بازار آزاد یا توافقی، ارزپاشی و سخت‌گیری‌های بانک مرکزی است و ارتباطی با روند طبیعی بازار ندارد. بازارساز با روش کنترل عرضه و تقاضا، به صورت موقت می‌تواند قیمت‌ها را کنترل کند.»
 
او درباره احتمال توافق هسته‌ای برجام خاطرنشان کرد: «متغیرهای اصلی احتمال توافق در بازارهای مالی دیده نمی‌شود. حتی تغییر استراتژی بنگاه‌های اقتصادی نیز در رابطه با وقوع توافق در بازارها مشاهده نمی‌شود.»

 

این کارشناس بازارهای مالی در ادامه توضیح داد: «احتمال وقوع توافق هسته‌ای در بازارها کم است. اما قطعا اگر توافقی صورت گیرد در دو مرحله بر قیمت دلار تاثیر می‌گذارد. مرحله اول هیجان اولیه و تاثیرپذیری قیمت دلار در صورت توافق است. در این مرحله ممکن است که قیمت‌ها با شدت بیشتری کاهشی شود.»
 
او ادامه داد: «مرحله دوم مربوط به تعادل‌بخشی در قیمت دلار است. در این مرحله اگر توافق مثبتی شکل بگیرد، ممکن است قیمت دلار تغییر پیدا کند. اما در کل به نظر می‌رسد حتی در صورت امضای برجام، بازارهای مالی کمترین واکنش را نشان دهند.»
به نظر می‌رسد اخبار مربوط به مذاکرات هسته‌ای برجام به ابزاری برای کنترل بازار آشفته ارز توسط بازارساز تبدیل شده است. در صورت توافق کامل نیز شاید این قیمت چند روزی بشکند اما این راهکاری برای طولانی مدت نیست و واضح است که قیمت دلار برمدار فاکتورهای کلان اقتصادی می‌چرخد.

دیروز قیمت دلار در بازار معاملات تهران افزایشی بود. برخی از فعالان بازار معتقد بودند این روند صعودی به دلیل فشرده شدن قیمت ارز در دو هفته گذشته است.

با وجودی که در هفته دوم و سوم بهمن‌ماه، بازار ارز در معرض اخبار داخلی و خارجی متعددی قرار داشت اما نهاد پولی کشور با قدرت، دلار به بازار تزریق کرد و مانع از افزایش معنادار قیمت در بازارهای داخلی شد.
ت ت
کدخبر: 139057 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها