5 نکته کلیدی و راهنمای خرید vps سرور مجازی

پیشرفت تکنولوژی باعث‌شده کسب‌وکارهای مختلف برای عقب‌نماندن از رقبایشان فعالیت‌های آنلاین خود را در فضای وب شروع کنند. برای فعالیت در اینترنت، استفاده از کامپیوترهای شخصی نمی‌تواند به نیازهایتان پاسخ بدهد.

5 نکته کلیدی و راهنمای خرید  vps سرور مجازی

به گزارش منیبان، پیشرفت تکنولوژی باعث‌شده کسب‌وکارهای مختلف برای عقب‌نماندن از رقبایشان فعالیت‌های آنلاین خود را در فضای وب شروع کنند. برای فعالیت در اینترنت، استفاده از کامپیوترهای شخصی نمی‌تواند به نیازهایتان پاسخ بدهد. زیرا سیستم‌های شخصی منابع پرقدرت و پرسرعت و توانایی روشن‌‌ماندن ۲۴ ساعته را برای میزبانی وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها ندارند. به‌همین‌دلیل، سرورهای همیشه روشن و قدرتمند به‌وجود آمده‌اند تا پاسخ‌گوی نیازهای کسب‌‌وکارهای بزرگ و کوچک باشند. بین انواع سرورها، سرور مجازی به‌‌دلیل ارائه منابع اختصاصی قدرتمند با هزینه مناسب انتخاب مناسبی برای کسب‌وکارهای کوچک تا بزرگ است. در صورت تمایل به خرید سرور مجازی، پس از اطمینان از خرید این سرویس کاربردی، حتماً راهنمای خرید بهترین سرور مجازی را در این مقاله مطالعه کنید. برای آشنایی با ۵ نکته کلیدی خرید وی‌پی‌اس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. 

 

 

سرور مجازی چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

اگر بخواهید از تمام منابع سرور فیزیکی بهره‌مند شوید باید هزینه زیادی را برای آن بپردازید. این‌کار برای کسب‌وکارهای نوپا و متوسط مقرون‌به‌صرفه نیست. برای این منظور، سخت‌افزار سرور را با تکنولوژی مجازی‌سازی، به‌صورت مجازی با منابع، سیستم‌عامل و سرویس‌های مستقل به بخش های مختلف تقسیم می‌کنند. بنابراین، سرور مجازی با منابع مستقل مشابه سرور اختصاصی به‌وجود می‌آید. خرید سرور مجازی نسبت‌به سرور اختصاصی هزینه کم‌تری دارد و شما می‌توانید وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های پربازدید خود را با این سرویس قدرتمند میزبانی کنید. مهم‌ترین دلیل استفاده از وی‌پی‌اس را می‌توان هزینه مناسب و منابع اختصاصی آن معرفی کرد. با خرید VPS در موقعیت ایران یا خارج می‌توانید از IP ثابت اختصاصی ایران یا اروپا بهره‌مند شوید. این موارد تنها بخشی از مزایای بی‌شمار سرور مجازی است. در صورت آشنایی بیشتر با این سرویس میتوانید مقاله سرور مجازی چیست را مطالعه کنید. در ادامه درباره نکات مهم حین خرید VPS و کاربردهای آن بیشتر توضیح می‌دهیم.

خرید سرور مجازی چه کاربردی برای کسب‌وکارها دارد؟

در واقع، نمی‌توان محدودیتی برای استفاده از وی‌پی‌اس ایران و اروپا در زمینه‌های مختلف در نظر گرفت. بااین‌حال، بیشترین کاربرد این سرور پرقدرت در حوزه میزبانی وب‌سایت‌های پربازدید با آپ‌تایم و پایداری بالا، استفاده به‌عنوان سرور ترید و بورس، گیم سرور، ایمیل سرور، دیتابیس سرور و بسیاری موارد دیگر است. منابع (حافظه رم و ذخیره‌سازی، سی‌پی‌یو و پهنای باند) اختصاصی سرور مجازی پاسخ‌گوی تمامی نیازهای کاربران در زمینه‌های مختلف خواهد بود. برای مثال، اگر وب‌سایت‌تان روزانه بیش از ۱۰ هزار ترافیک ورودی دارد. باید به فکر خرید سرور مجازی باشید تا بتوانید به درخواست‌های کاربران با سرعت بالا پاسخ دهید. همچنین وی‌پی‌اس لینوکس و ویندوز بسته به انتخاب نوع سیستم‌عامل امکان استفاده از کنترل‌پنل‌های مختلفی همچون سی‌پنل و دایرکت‌ادمین را فراهم می‌کنند. در ادامه شما را با ۵ نکته کلیدی برای خرید VPS متناسب با کسب‌وکارتان آشنا می‌کنیم.

نکات خرید vps

خرید vps  یا سرور مجازی دارای نکات مختلفی اعم از موقعیت جغرافیایی، نوع سیستم‌عامل و میزان منابع انتخابی می‌باشد که باید به آن توجه کنید. حتی اگر بهترین سرور مجازی را بخرید؛ اگر با نیازهای کسب‌وکارتان یک‌سو نباشد، نمی‌توانید به نتیجه مطلوب در حوزه رقابتی خود برسید. بنابراین، در ادامه شما را با نکات مهم حین خرید سرور مجازی آشنا می‌کنیم تا بتوانید بهترین سرویس را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید.

۱. به موقعیت جغرافیایی دیتاسنتر سرور مجازی توجه کنید

موقعیت سرور مجازی در رشد و توسعه کسب‌وکارها بسیار تاثیرگذار است. اگر بخواهید با سرعت بسیار بالا به کاربران موقعیت و IP ایران سرویس‌دهی کنید و یا در بازارهای مالی مثل بورس ایران فعالیت داشته باشید، وی‌پی‌اس ایران با IP ثابت، اینترنت پرسرعت و منابع اختصاصی بهترین انتخاب برایتان خواهد بود. زیرا نزدیک بودن موقعیت جغرافیایی سرورها با کاربران سرعت تبادل اطلاعات را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. درحالی‌که اگر در به IP کشورهای خارجی نیاز دارید و می‌خواهید مانند شهروندان اروپایی از اینترنت پرسرعت خارج بهره‌مند شوید؛ وی‌پی‌اس اروپا گزینه‌ای مناسب برایتان است. همچنین، درصورتی‌که بیشتر ترافیک ورودی وب‌سایتتان از موقعیت و IP های خارجی است؛ خرید VPS اروپا می‌تواند در افزایش سرعت ارائه خدمات شما برای کاربران‌تان موثر باشد. بدین ترتیب حتماً به موقعیت قرارگیری دیتاسنتر سرورها توجه کنید.

۲. نوع مدیریت وی‌پی‌اس را مشخص کنید؛ انتخاب سرور مجازی مدیریت شده یا مدیریت نشده

سرور مجازی از نظر مدیریت در دو نوع مدیریت شده و مدیریت نشده ارائه می‌شود. اگر فردی مبتدی هستید و با نحوه پیکربندی و شخصی‌سازی سرورها آشنایی ندارید؛ سرور مجازی مدیریت شده مناسب شما است. در این سرویس، تمام تنظیمات لازم اعم از نصب سیستم‌عامل و سرویس‌های ضروری انجام شده و شما از سرویس شخصی‌سازی شده استفاده می‌کنید. در این صورت، تنها باید برنامه‌های دلخواه خود را روی سیستم آماده نصب کنید. درحالی‌که اگر به سرور خام بدون انجام پیکربندی‌ و اعمال تنظیمات نیاز داشته باشید؛ بی‌شک سرور مجازی مدیریت نشده مناسب شما خواهد بود. توجه کنید، برای استفاده از این سرویس باید دانش فنی و تخصصی بالایی در زمینه سرور و هاستینگ داشته باشید و برای افراد مبتدی گزینه مناسبی نیست.

۳. توجه به نوع سیستم‌عامل و کنترل‌پنل هنگام خرید VPS

 برای خرید سرور مجازی باید به نوع سیستم‌عامل انتخابی توجه ویژه‌ای داشته باشید. علاوه‌بر این‌که انتخاب کنترل‌پنل به نوع سیستم‌عامل انتخاب‌شده بستگی دارد؛ بلکه سایر سرویس‌ها همچون نوع پایگاه داده، وب‌سرور و نحوه دسترسی و اتصال سیستم‌عامل‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است. برای این منظور، خرید وی‌پی‌اس لینوکس با کنترل‌پنل‌های سی‌پنل و دایرکت‌ادمین و وی‌پی‌اس ویندوز با کنترل‌پنل‌ پلسک امکان‌پذیر است. در سرور مجازی لینوکس از پایگاه داده MySQL و وب‌سرورهای لایت‌اسپید و انجین‌ایکس استفاده می‌شود و در سرور مجازی ویندوز نیز پایگاه داده قابل استفاده MSSQL و وب‌سرور آن آپاچی است.

۴. امنیت؛ ایمن‌بودن فضای ذخیره‌سازی اطلاعات خود را جدی بگیرید

سرور مجازی به‌دلیل استفاده از منابع اختصاصی امنیت بالایی دارد. با وجود این، به‌دلیل قرار گرفتن در کنار سایر سرویس‌ها روی سرور اختصاصی، ممکن است در معرض نفوذ و حملات مهاجمان سایبری قرار بگیرد. البته، جای نگرانی نیست، زیرا ارائه‌دهنده‌های معتبر همیشه تمام تلاش خود را برای حفظ امنیت در سطح زیرساخت می‌کنند. بااین‌حال، شما می‌توانید با نصب فایروال‌ها و نرم افزارهای امنیتی و انجام برخی نکات، امنیت سرور مجازی خود را افزایش دهید. همواره توصیه می‌کنیم، بعد از خرید VPS پسورد و پورت شبکه را تغییر دهید و از دانلود فایل‌های ناامن از وب‌سایت‌های بدون گواهینامه SSL ممانعت کنید.

۵. هزینه وی‌پی‌اس؛ روی سرور مجازی با قیمت‌ پایین حساب باز نکنید

هزینه خرید سرور مجازی به مواردی اعم از موقعیت جغرافیایی، انتخاب میزان منابع، نوع ارائه‌دهنده و… بستگی دارد. برای مثال، هزینه وی‌پی‌اس ایران به‌دلیل قرارگیری دیتاسنتر در ایران کم‌‌تر از وی‌پی‌اس اروپا است. همچنین، انتخاب منابع نیز در هزینه‌ها نقش پررنگی دارد؛ هر چقدر میزان منابع درخواستی‌تان بیشتر باشد؛ هزینه‌ بیشتری نیز باید برای خرید VPS پرداخت کنید. همچنین سیاست‌های قیمت‌گذاری سرویس‌دهنده‌ها نیز با یکدیگر متفاوت است. به‌همین‌دلیل، نمی‌توان گفت که سرورهای گران قیمت کیفیت بالایی دارند یا هزینه‌های پایین سرور مجازی معیار مناسبی برای خریدشان است. انتخاب سرویس‌دهنده معتبری که سرور مجازی با کیفیت مناسب را با هزینه مقرون‌به‌صرفه ارائه دهد؛ کار ساده‌ای نیست. با‌این‌حال، هیچ غیر ممکنی وجود ندارد و حتماً هنگام خرید به قیمت وی‌پی‌اس سی‌پنل و وی پی اس دایرکت‌ادمین توجه کنید تا بتوانید براساس منابع انتخابی، مناسب‌ترین سرویس را برای کسب‌‌وکارتان برگزینید.


ت ت
کدخبر: 139133 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها