تفریحات و جاذبه های ازمیر که نباید از دست بدهید

ترکیه پرطرفدارترین مقصد گردشگری در میان ایرانیان به شمار می‌رود که گستردگی و تنوع شهرهای آن موجب شده تا گردشگران، شهرهای مختلف آن را برای سفر انتخاب کنند. ازمیر یکی از غربی ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که قدمت تاریخی آن به 5000 سال پیش باز می‌گردد.

تفریحات و جاذبه های ازمیر که نباید از دست بدهید

به گزارش منیبان، ترکیه پرطرفدارترین مقصد گردشگری در میان ایرانیان به شمار می‌رود که گستردگی و تنوع شهرهای آن موجب شده تا گردشگران، شهرهای مختلف آن را برای سفر انتخاب کنند. ازمیر یکی از غربی ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود که قدمت تاریخی آن به 5000 سال پیش باز می‌گردد. ازمیر به واسطه تاریخی که داشته، جاذبه های دیدنی کمی ندارد. پس با رزرو هتل ازمیر کوله بار سفرتان را ببندید و راهی ازمیر شوید. ماهم در  این مطلب مهم ترین تفریحات و جاذبه های ازمیر را به شما معرفی می‌کنیم که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

آگورا ازمیر

آگورا یک مکان رومی باستانی است که در میان دامنه تپه‌های ازمیر قرار دارد. این مکان یکبار توسط زلزله ویران شد، اما بعدها توسط مارکوس اورلیوس، امپراتور روم، مورد بازسازی قرار گرفت. آگورا در لغت به معنی بازار است که علاوه بر تجمع افراد برای کارهای اقتصادی، محل برگزاری رویدادهای سیاسی و اجتماعی نیز محسوب می‌شد. ستون کورینتی و دروازه فاستینا از جذابیت های آگورا به شمار می‌روند که این بازار مستطیلی شکل را زیباتر نشان می‌دهند. هزینه بازدید از آگورا حدود 5 لیر است.

تفریح2

افسوس ازمیرEphesus |

افسوس، مشهورترین منطقه ازمیر به حساب می‌آید که حتما بازدید از این شهر رویایی و باستانی افسوس را باید در برنامه سفرتان قرار دهید. خرابه های افسوس، اسرار باستانی گذشته را در خود حفظ کردند و آثاری ارزشمند و به جامانده از آن دوران به شمار می‌آید. در بازدید از افسوس حتما از معبد آرتمیس، کتابخانه سلسوس اودئون و معبد دومیتیان هم بازدید کنید.

تفریح1

برج ساعت ازمیر

اگر عکس های شهر ازمیر را دیده باشید، حتما برج ساعت به چشمانتان خورده است. این برج، که به نماد ازمیر تبدیل شده در میدان مرکزی شهر، کوناک قرار دارد. قدمت این برج به سال 1900 برمی‌گردد و توسط معماری فرانسوی، شامی ریموند شارل پره طراحی شده است. این برج در شب، با نورهای رنگارنگ چهره خاصی به خود گرفته و جلوه خاصی پیدا می‌کند.

پارک حیات طبیعی ازمیر

اگر با خانواده خود به ازمیر سفر می‌کنید، حتما سری به پارک حیات طبیعی ازمیر بزنید. این پارک طبیعی، یک باغ وحش معمولی نیست، حیوانات در قفسه های بازی هستند که این امکان برای گردشگران وجود دارد تا از نزدیک با حیوانات و زیستگاه های آنها آشنا شوند. باغ وحش ازمیر فضای سبز دارد که می‌توانید در محیط آنجا قدم بزنید و اجازه دهید تا چند ساعتی کودکانتان با حیوانات سرگرم شوند.

قلعه جنوا ازمیر  Genoese|

قلعه جنوا یکی دیگر از جاهای دیدنی ازمیر به حساب می‌آید که در قرن چهاردهم توسط بایزید دوم ساخته شد. این بنا با هدف جلوگیری از حمله شوالیه ‌های رودز ساخته شد. متاسفانه این قلعه، پس از طوفان ونیزی ویران شد، اما بعدها مورد بازسازی قرار گرفت و امروز موزه باستان شناسی شناسی نیز در این مکان قرار گرفته است.

آلسانکا ازمیر | Alsancak

نبض زندگی در آلسانکاری ازمیر جریان دارد. این منطقه یکی از پرجنب و جوش ترین مناطق ازمیر به حساب می‌رود که انواع مرکز تجاری، اماکن تاریخی و تفریحی در این شهر قرار گرفته‌اند. پس از گشت و گذار، در آلسانکا، سراغ کافه و رستوران های متنوع این منطقه که چشم انداز دریا دارند و انواع غذاهای محلی، بین المللی و ترکی را ارائه می‌دهند، بروید.

موزه کی | Key museum

موزه کِی مناسب افرادی است که به ماشین و موتور علاقه دارند و برای تماشا و تجربه ماشین سواری حاضرند به آن سوی دنیا سفر کنند. موزه کی توسط سه کلکسیونر ترک تاسیس شده که از سال 2001 تاکنون حدود 130 خودرو را به مجموعه خود اضافه کرده‌اند. همچنین این موزه مجموعه از موتور سیکلت‌ها را هم در کنارهم جمع آوری کرده تا کلکسیون خود را تکمیل تر کند.

آرکاس ازمیر | ARKAS

اگر هنرمند هستید یا به هنر علاقه دارید، بازدید از مرکز هنری آرکاس را از دست ندهید. این مرکز هنری دارای دو طبقه، 9 سالن نمایشگاه و یک استودیو است که می‌توانید نقاشی های قرن 19 و 20 را مشاهده کنید. آرکاس حدود 10 تا موزه آتاتورک فاصله دارد و با تماشای آن می‌توانید سری به موزه آتاتورک نیز بزنید.

آسانسور ازمیر | Asansor Izmir

آسانسور ازمیر یکی از جاذبه های منحصر به فرد ازمیر به حساب می‌آید که دو محله قدیمی و جدید ازمیر را به  هم وصل می‌کند. در ابتدا بین این دو محله حدود 155 پله وجود داشت که بعدها آسانسوری در آن ساخته شد. برج آسانسور سه طبقه دارد که طبقه اول آن به کافه، طبقه دوم آن به عکاسی و طبقه سوم آن به سینما اولارک اختصاص داده شده است.

تفریح

رزرو هتل های ازمیر با بهترین قیمت در فلای تودی

ازمیر مقصد خوبی برای آشنایی با برهه ای از تاریخ مردم ترک، به حساب می‌آید که جاهای دیدنی کمی ندارد. ما هم تلاش کردیم تا فهرستی از مهم ترین جاذبه های گردشگری ازمیر را به شما معرفی کنیم. برای رزرو هتل ازمیر با بهترین قیمت کافی است وارد سایت فلای تودی، بخش هتل خارجی شوید.

پس از انتخاب شهر ازمیر، تاریخ مورد نظر و تعداد نفرات خود را وارد کنید تا تمامی هتل ها به شما نمایش داده شود. با کلیک روی نمایش قیمت وارد صفحه رزرو هتل مربوطه می‌شوید که اتاق های آن قابل مشاهده خواهند بود. برای خرید اتاق مورد نظر خود باید روی گزینه رزرو کلیک کرده تا وارد صفحه درج مشخصات شوید. پس از ورود اطلاعات خریدار و مسافرین وارد صفحه درگاه پرداخت می‌شوید. پس از پرداخت، واچر هتل از طریق ایمیل یا پیامک برایتان ارسال خواهد شد. در صورتی که سوالی هم داشتید پشتیبانی فلای تودی آماده پاسخگویی به شما خواهد بود.

ت ت
کدخبر: 139609 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها