قیمت طلای سیاه افزایش یافت

قیمت شاخص نفت خام برنت ساعت ۵ و ۱۱ دقیقه روز سه‌شنبه (هفتم اردیبهشت) با ۲۶ سنت افزایش به ۶۵ دلار و ۹۱ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا با ۲۳ سنت افزایش به ۶۲ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه رسید.

قیمت طلای سیاه افزایش یافت

به گزارش منیبان، قیمت نهایی شاخص نفت خام برنت روز دوشنبه (ششم اردیبهشت)، ۶۵ دلار و ۶۵ سنت و قیمت شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا ۶۱ دلار و ۹۱ سنت بود.

قیمت نفت امروز افزایش یافت و کاهش قیمت معاملات پیشین را جبران کرد، اما افزایش نگرانی درباره تقاضای سوخت هند، سومین واردکننده بزرگ نفت خام جهان در پی افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا، سبب شد این افزایش قیمت محدود باشد.

این درحالیست که نشست اوپک پلاس، با هدف تعیین میزان عرضه نفت بزودی برگزار خواهد شد. اکنون پرسش اصلی این است که آیا از نظر سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) شرایط به حدی وخیم هست که تولید برنامه‌ریزی شده خود را از ابتدای ماه مه تغییر دهد؟ یا انتظار می‌رود این ائتلاف در نشست خود هیچ تغییری در برنامه تولید خود اعلام نکند.

نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک پلاس به ریاست عربستان سعودی و روسیه به منظور بازبینی شرایط بازار و ارزیابی پایبندی اعضا به پیمان محدودیت عرضه روز چهارشنبه برگزار خواهد شد.

نشست وزیران اوپک پلاس قرار است پس از نشست این کمیته برگزار شود. با این حال نمایندگان اوپک‌پلاس اظهار کردند: این احتمال وجود دارد که اگر وزیران از قبل موافقت کنند که در برنامه‌های افزایش تولید تغییری صورت نمی‌گیرد، این دیدار لغو شود.


ت ت
کدخبر: 17645 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها