جرجندی: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید پاسخگوی فاجعه هک باشد

یک کارشناس جرائم سایبری در آمریکا گفت: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید پاسخگوی فاجعه هک صورت گرفته باشد.

جرجندی: کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا باید پاسخگوی فاجعه هک باشد

به گزارش منیبان، ساعاتی قبل کمیسیون بورس و اواراق بهادار آمریکا (Sec) توسط افراد ناشناسی هک شده و دقایقی بازار ارزهای دیجیتال را دچار هرج و مرج کرد.

محمد جرجندی، کارشناس جرائم سایبری و کلاهبرداری های اینترنتی، در گفتگو با منیبان در مورد جزئیات هک آژانس بورس و اوراق بهادار آمریکا گفت: یک روز مانده به اعلام نتایج مبنی بر تصمیم گیری SEC برای تایید صندوق های ETF بیتکوین این خبر جعلی از اکانت رسمی توییتر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا منتشر شد و بلافاصله بعد از آن پاک شد و توییت بعدی در مورد عدم تایید و هک این اکانت منتشر شد.

محمد جرجندی در مورد تاثیر هک صورت گرفته در بازار ارزهای دیجیتال گفت: شوک مثبتی که بلافاصله با نقض این خبر سرکوب شد باعث ریزش حدود 5% در همان لحظات اولیه خبر شد و نوسان سنگینی در قیمت بیتکوین ایجاد کرد.

این کارشناس جرائم سایبری در مورد اینکه چنین هکی با توجه به امنیت بالای آژانس بورس و اوراق بهادار آمریکا چه عواقبی دارد؟ تصریح کرد: سازمانی که هدف اصلی آن ایجاد امنیت مالی برای مردمش است قطعا با چنین افشای اطلاعات و یا بدتر از آن هک شدنی به شدت زیر سوال می رود و باید پاسخگوی این فاجعه باشند. سازمانی که جریمه های چند صد میلیون دلاری برای بقیه و با اتهام دستکاری بازارها اتخاذ می کرد حالا خودش در معرض همچین اتهامی است

ت ت
کدخبر: 195968 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها