راهکار جالب تویوتا برای مقابله با سرقت کاتالیزور

این روزها موارد بسیاری از سرقت کاتالیزور در سرتاسر دنیا گزارش می شود و جلوگیری از دزدی کاتالیزور تبدیل به یکی از دغدغه های ماکان خودرو شده است. حالا تویوتا برای مقابله با سرقت کاتالیزورها راهکار جالبی ارائه کرده است که در این مقاله به شرح آن می پردازیم.

راهکار جالب تویوتا برای مقابله با سرقت کاتالیزور

به گزارش منیبان به نقل از اسب بخار، خودروسازان بزرگ دنیا همگی سرمایه گذاری های سنگینی را در بخش خودروهای الکتریکی کرده اند و بدون شک آینده برای برقی هاست، اما در حال حاضر، نباید فراموش کنیم که همچنان این خودروهای بنزینی هستند که در جاده و خیابان ها اکثریت را دارند و حتا در برخی کشورها اصلاً مفهومی به نام خودرو های برقی نداریم. یکی از چالش هایی که در رابطه با خودروهای بنزینی در این روزها بیش تر با آن طرف هستیم سرقت کاتالیزورهای این خودرو هاست. اما چرا علاقه سارقان در سال های اخیر به کاتالیزورها افزایش یافته است؟ دلیل این علاقه بالا رفتن قیمت فلزات ارزشمندی است که در ساخت کاتالیزورها به کار می رود. در کاتالیزورها فلزاتی مثل پلاتینیوم، پالادیوم و رودیوم را داریم که حالا قیمت جهانی بالایی دارند و برای هر سارقی دزدیدن این قطعه را جذاب کرده است.

سرقت کاتالیزور تویوتا

امروز سرقت کاتالیزور یکی از متداول ترین سرقت های خودرویی در کشورهای پیشرفته محسوب می شود و حالا کمپانی تویوتا راهکاری برای مقابله با سرقت کاتالیزورهای خودرو دارد. تویوتا ۱٫۴ میلیون دلار در انگلستان، که سرقت کاتالیزور در آن رو به افزایش است، سرمایه گذاری کرده تا ۱۰۰ هزار کاتالیزور را در خودروهایی قدیمی مثل پریوس تعویض کند و کاتالیزورهای جدید این کمپانی جایگزین شود.

در ابتدا تویوتا در انگلیس ۵۰ هزار کیت کاتالیزور جدید را عرضه کرد که علامت گذاری نامرئی شده دارند و قابل ردیابی هستند. نصب این کاتالیزورهای جدید این امکان را به مالک می دهد که از طریق پلیس کاتالیزور خود را پیگیری کند و نهایتاً سارق دستگیر شود. این امکان برای تمامی مالکان تویوتا و  لکسوس  رایگان است و تمامی مالکان این خودروها در انگلستان می توانند با تماس با نمایندگی، کاتالیزورهای جدید را در خودروی خود داشته باشند. نکته جالب این جاست که سارقان کاتالیزور بیش تر به سراغ خودروهای هیبریدی قدیمی تویوتا و لکسوس می روند، چراکه کاتالیست این خودروها کم تر تحت فشار بوده و از وضعیت بهتری برخوردار هستند.

سرقت کاتالیزور تویوتا

تویوتا پیش از ۲۰ هزار کیت مایع هوشمند (Smartwater) در اختیار پلیس قرار داده است تا رهگیری سارقان ساده تر شود. این کمپانی همچنین با تبلیغات گسترده، مالکان خودروها را تشویق می کند تا سریعاً کاتالیست جدید را به صورت رایگان دریافت کنند.  راب جایلز ، مدیر بخش خدمات به مشتریان تویوتا در بریتانیا، در این خصوص می گوید: «سرقت کاتالیزورها تبدیل به یک مشکل جدی در انگلستان شده و تأثیر این سرقت ها نه تنها مالی بلکه احساسی است. ما خوشحالیم که این ابتکار خلاقانه را داشته ایم و با پلیس در مقابله با جرم همکاری می کنیم. این ابتکار یک پیام واضح برای سارقان دارد که اگر تویوتا یا لکسوس را مورد سرقت قرار دهند احتمال دستگیری آن ها بسیار بالاتر خواهد بود.»

ت ت
کدخبر: 20644 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها