طرح جدید کالابرگ الکترونیک در راه است

دولت در حال ارزیابی تمدید طرح کالابرگ است و تورم خوراکی‌ها به کف رسیده و واردات چای به اوج برگشته است.

طرح جدید کالابرگ الکترونیک در راه است

به گزارش منیبان ؛  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تداوم طرح کالابرگ الکترونیک یکی از سفارش‌های اکید شهید رئیسی بود، ابراز امیدواری کرد که در آینده نزدیک با جمع‌بندی و ابلاغ این موضوع، مرحله بعدی کالابرگ الکترونیک اجرا شود.

صولت مرتضوی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این مدت یکی دو جلسه با حضور آقای مخبر دراین‌باره برگزار شده، به برخی مجوزها نیاز است و در حال جمع‌بندی هستیم.

وعده جدید برای نهضت ملی مسکن

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با اشاره به روند خوب ساخت‌وسازهای طرح نهضت ملی مسکن گفت: در حال حاضر کار ساخت ۲.۶ میلیون واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور آغاز شده است.

محمدعلی زهره‌ای، با اشاره به تعهد دولت سیزدهم مبنی بر ساخت چهار میلیون واحد مسکونی، گفت: به یاری خداوند تا مرداد سال آینده کار ساخت چهار میلیون واحد آغاز خواهد شد و تا این ماه حدود دو میلیون واحد از مجموع چهار میلیون واحد طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان تحویل می‌شود.

افزایش واردات چای در دوماهه امسال

بر اساس آمارهای گمرک ایران، واردات چای در دوماهه ۱۴۰۳ به لحاظ وزنی حدود ۴۵.۶ درصد و ازنظر ارزش ۸.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

بر اساس آمارها، در دوماهه امسال ۷۴۰۰ تن چای به ارزش ۳۴.۱ میلیون دلار وارد کشور شده و این افزایش واردات در حالی است که پیش‌ازاین مسئولان استانی از دستور محدود شدن واردات چای خبر داده بودند.

تورم خوراکی‌ها در کف

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به گزارش ماهانه مرکز آمار که نرخ تورم را به‌صورت سالانه و نقطه‌به‌نقطه به تفکیک زیربخش‌های اقتصادی کشور ارائه می‌کند، تأکید کرد: تورم سالانه اردیبهشت‌ماه در بخش خوراکی از ۳۷.۳ درصد به حدود ۳۳.۷ درصد کاهش یافته است.

محمدعلی نیکبخت، این درصد را نسبت به تورم بخش غیرخوراکی بسیار پایین‌تر اعلام کرد و افزود: در تلاش هستیم با فراهم آوردن الزامات جهش تولید با مشارکت مردم، تولید انواع محصولات کشاورزی را افزایش دهیم.

ازسرگیری مبادله کالا با اقلیم کردستان عراق

گمرک ایران اعلام کرد: صادرات و ترانزیت کالا از گمرکات مرزی ایران به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شد.

اقلیم کردستان عراق پیش‌ازاین اعلام کرده بود که کامیون‌های حامل کالا به مقصد اقلیم کردستان چه در رویه صادرات و چه در رویه ترانزیت باید ۱۵۰۰۰ دینار به یک شرکت خاص بابت صدور بارنامه پرداخت کنند، در غیر این صورت کشور مقابل از پذیرش کامیون‌ها خودداری می‌کند.

پیرو این اعلامیه، رانندگان ایرانی و عراقی در اعتراض به وضع مبلغ ۱۵۰۰۰ دینار به‌عنوان هزینه صدور بارنامه معترض شدند و از چند روز پیش فرآیند صادرات و ترانزیت به اقلیم کردستان عراق متوقف شد.

طبق اعلام گمرک ایران، درنهایت با توجه به توافقات فی‌مابین میان مسئولان گمرک اقلیم کردستان عراق و کامیون داران، صادرات و ترانزیت کالا به اقلیم کردستان عراق از سر گرفته شده است.

ت ت
کدخبر: 217995 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها