دلیل تاخیر واریز پول گندم کاران

فصل برداشت گندم در جنوب کرمان به اتمام رسیده و کشاورزان از فروردین ۱۴۰۳ گندم‌های خود را روانه سیلوها کردند و همچنان در انتظار پرداخت پول گندم هستند.

دلیل تاخیر واریز پول گندم کاران

به گزارش منیبان، خداداد خارایی، نماینده استان کرمان در شورای عالی استان‌ها هم از پرداخت نشدن مطالبات گندم‌کاران این استان انتقاد کرده و گفته است طبق مصوبه شورای قیمت‌گذاری مطالبات گندم‌کاران باید بیست و چهار ساعت پس از تحویل به سیلو، پرداخت شود.

مدیرعامل بنیاد ملی گندم کاران کشور هم گفت : بنابر آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندم با ارزش بالغ بر ۴۶ همت از کشاورزان ۱۲ استان خریداری شده است .

علی قلی ایمانی افزود : با وجود اینکه مطالبات بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان (همت) شده اما پرداختی به گندم کاران ۲.۳ همت (۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان) بوده است.

گندم یکی از ۳۲ قلم کالای اساسی است که از سوی دولت خرید تضمینی می‌شود ، نرخ خرید تضمینی گندم امسال هر کیلو گرم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و گندم دوروم ۱۸ هزار تومان است.

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران در استان کرمان خبر داده و درخواست رسیدگی کرده است.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

سلام ، خسته نباشید من از کشاورزان جنوب استان کرمان هستم با توجه به اینکه کشاورزان شهرستانهای رودبارجنوب، کهنوج، قلعه گنج و فاریاب از اول فروردین اقدام به برداشت گندم کردند و گندمها روانه سیلو شده ولی هیچ پولی دریافت نکرده اند.

از خبر ۲۰۳۰خواهش داریم پیگیر مطالبات کشاورزان باشه

ت ت
کدخبر: 218292 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها
      دیگر رسانه ها