ریزش سنگین قیمت خودرو/ پژوپارس ۸۴۰ میلیون/ جدول

​نمایشگاه‌داران معتقدند: بازار کنونی خودرو تقریباً قفل است، خریدوفروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

ریزش سنگین قیمت خودرو/ پژوپارس ۸۴۰ میلیون/ جدول

رکود همچنان در بازار خودرو حرف اول را می‌زند. آن‌طور که فعالان بازار خودرو می‌گویند؛ بازار خودرو تقریبا به حالت قفل در آمده است و خرید و فروش چشمگیری در بازار دیده نمی‌شود.

به گزارش منیبان، این در حالی است که بنا با گفته رییس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران، قیمت انواع خودرو‌های وارداتی، چینی و داخلی در هفته‌های گذشته سیر کاهشی داشته و بازار همچنان در رکود به سر می‌برد.

اسد کرمی درباره آخرین وضعیت بازار خودرو عنوان می‌کند: در هفته‌های گذشته با باز شدن ثبت سفارش برای خودرو‌های وارداتی و ارائه دستورالعمل واردات خودرو‌های جانبازان و خرید و فروش حواله‌های این خودرو‌ها قیمت انواع خودرو در بازار سیر نزولی گرفته است.

وی می‌افزاید: این موضوعات قیمت خودرو‌های وارداتی را به مسیر ریزش با شیب کند سوق داده است و قیمت انواع خودرو‌های وارداتی در هفته‌های گذشته کاهش حدود ۸ درصدی را تجربه کرده است.

کرمی متذکر می‌شود: در مورد خودرو‌های چینی همچنان ضعف کیفیت به طور منفی بر میزان تقاضای آن‌ها موثر است و دارندگان این خودرو‌ها در تامین قطعات با مشکل روبه‌رو هستند، زیرا چینی‌ها به هنگام عقد قرارداد برای ورود این خودرو‌ها به ایران اجازه ساخت قطعات را به ایرانی‌ها ندادند و در نتیجه این سیاست امروز ایرانی‌هایی که خودروی چینی دارند در تامین قطعه با مشکل روبه‌رو شده‌اند.

وی خاطرنشان می‌کند: تنها خودرو‌های چینی که اکنون در بازار با رویه مطلوبی خرید و فروش می‌شود، تیگو، جک و هایما هستند و بازار دیگر مدل‌های چینی در کل راکد است.

رئیس اتحادیه دارندگان نمایشگاه‌ها و فروشندگان خودروی تهران یادآور می‌شود: خودرو‌های چینی در هفته‌های گذشته افت ۷درصدی قیمت را تجربه کرده‌اند.

وی همچنین می‌گوید: عرضه خودرو‌های وارداتی بر بازار خودرو‌های داخلی نیز تاثیر گذاشته و انواع خودرو‌های تولید داخل در بازار از ۵ تا ۱۰ میلیون افت قیمت داشته‌اند.

کرمی عنوان می‌کند: بازار کنونی خودرو تقریبا قفل است، خرید و فروش چشمگیری در بازار رخ نمی‌دهد و مردم در انتظار ثبات بازار هستند. دراین شرایط تغییر دولت هم بر رکود بازار و ریزش قیمت‌ها دامن زده است.

آن‌طور که گزارش‌ها نشان می‌دهد، طی ۲۴ ساعت گذشته پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۳ در بازار خودرو به قیمت ۳۴۵ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ SE مدل ۱۴۰۲ نیز به قیمت ۳۲۵ میلیون تومان به فروش می‌رفت.

در این میان، قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار ۶۴۵ میلیون تومان قیمت خورده است. پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۳، اما ۷۶۰ میلیون تومان به فروش رفت. این در حالی است که پژو ۲۰۷ پانوراما اتوماتیک TU ۵ P مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ نیز بدون تغییر، ۶۶۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. اما پژوپارس ELX-TU ۵ مدل ۱۴۰۲ به قیمت ۸۱۰ میلیون تومان رسید. پژوپارس LX مدل ۱۴۰۲ هم ۸۴۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.

بنا به این گزارش، تارا اتوماتیک V ۲ مدل ۱۴۰۳ در بازار به قیمت ۹۴۰ میلیون تومان و تارا دنده‌ای V ۱ مدل ۱۴۰۳ نیز ۷۷۰ میلیون تومان قیمت خورده است.

2117330_363

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد در طول ۲۴ ساعت گذشته دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۳ یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان قیمت خورد. دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ هم یک میلیارد تومان قیمت خورده است.

راناپلاس مدل ۱۴۰۳ نیز ۶۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. راناپلاس مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین ساینا S دنده‌ای دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۴۴۵ میلیون تومان و ساینا S دنده‌ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم ۴۱۰ میلیون تومان قیمت خورده است. اما سمند سورن پلاس EF ۷ دوگانه‌سوز مدل ۱۴۰۳ در بازار ۷۸۵ میلیون تومان فروخته شد.

شاهین G اتومات CVT مدل ۱۴۰۳ هم ۸۳۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد. همچنین کوییک GX L دنده‌ای مدل ۱۴۰۳ به قیمت ۴۲۵ میلیون تومان به فروش رفت.

ت ت
کدخبر: 224948 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها