اطلاعیه مهم آموزش و پرورش صادر شد
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای اعلام کرد: پرونده داوطلبان معترض در آزمون استخدامی این وزارتخانه مجدد بررسی شود.
به گزارش منیبان، رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش از اعلام نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از ساعت ۱۴ امروز ۲۳ تیر ماه خبر داد.
نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور 1403 سهم 50 درصدی قطعی در پذیرش دانشگاهها دارد و سهم کنکور هم 50 درصد است.
متناسب با هر درس یک نمره کل و تراز تولید میشود که سهم 50 درصدی سوابق تحصیلی را تعیین میکند و سهم 50 درصدی کنکور که در دو نوبت برگزار شد براساس تراز بالاتر اعمال میشود و مجموع تراز سوابق تحصیلی و کنکور رتبه فرد را تعیین میکند.
مقرر شد نمرات امتحانات نهایی خرداد 1403 برای اینکه ذهن دانشآموزان درگیر نمرات نشود بعد از کنکور اعلام شود و تا ساعت 14 امروز شنبه 23 تیر 1403 نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم بر روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده است.
محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه با اشاره به اینکه نتایح امتحانات نهایی پایه دوازدهم برای حدود 980 هزار دانشآموز از ظهر امروز اعلام میشود، گفت: 52 درصد دانشآموزان پایه دوازدهم دختران و 48 درصد پسران هستند.
وی تصریح کرد: 25 میلیون پاسخنامه امتحانات نهایی توسط بیش از 100 هزار معلم، تصحیح شده است و هر پاسخنامه دو بار توسط دو مصحح تصحیح و جمع نمرات توسط سامانه انجام شده است.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در صورت مغایرت نمرات تا یک نمره، نمره بالاتر برای دانشآموز اعمال میشود، گفت: اگر مغایرت نمرات دو مصحح بیش از یک نمره بود پاسخنامه در اختیار مصحح سوم قرار میگیرد و نمره نهایی توسط مصصح سوم با مشاهده نظر دو مصصح قبل و با تصحیح مجدد، اعلام میشود.
زارعی ادامه داد: اگر همچنان میان نمرات سه مصحح، مغایرت وجود داشت پاسخنامه برای بازبین ارسال میشود بنابراین ممکن است دانشآموزان امروز هنگام اعلام نتیجه مشاهده کنند که برخی دروس در حال بازبینی است که این به معنای کنترل نهایی است.
وی با اشاره به اینکه دانشآموزان امروز بعد از اعلام نمرات امتحانات نهایی به مدت 48 ساعت فرصت ارائه درخواست بررسی مجدد (اعتراض) دارند، گفت: هنگام مشاهده نمرات در سامانه، گزینه درخواست بررسی مجدد برای آنها فعال است که در صورت ثبت درخواست، برگه برای تصحیح در اختیار مصحح چهارم قرار میگیرد.
زارعی ادامه داد: مصحح چهارم از ابتدا کار تصحیح برگه امتحانی را آغاز میکند و تأکید شده است تا از معلمان خبره در گروههای آموزشی برای تصحیح چهارم استفاده شود؛ دانشآموزان توجه داشته باشند با ثبت درخواست بررسی مجدد ممکن است نمره دانشآموز، کاهش یا افزایش داشته یا همان نمره قبلی ثبت شود. به دانشآموزان توصیه میکنم با توجه به راهنمای تصحیح منتشر شده در سایت مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش و پس از اطمینان از افزایش نمره خود، درخواست تصحیح مجدد را ارائه دهند.
وی گفت: اگر دانشآموز درخواست بررسی مجدد را ثبت کرد، برگه او برای تصحیح چهارم ارسال میشود که پس از آماده شدن نتیجه، پیامکی برای دانشآموز ارسال میشود که پس از دریافت پیامک میتواند برای مشاهده نمره به سامانه مراجعه کند.
برنامه زمانی امتحانات نهایی پایه دوازدهم در نوبت تابستان (جبرانی) اعلام شد.
طبق اعلام مسئولان وزارت آموزش و پرورش، امتحانات جبرانی برای نخستین بار به جای شهریور در مرداد برگزار خواهد شد.
محسن زارعی؛ رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در این باره گفت: آزمون جبرانی پایه دوازدهم از 15 مرداد آغاز و تا اول شهریور ادامه دارد و دانشآموزان در دروسی که تجدید شدهاند مجدد آزمون میدهند، نمرات آزمون جبرانی پایه دوازدهم برای ورود به رشتههای دانشگاهی که پذیرش آنها براساس سوابق تحصیلی است، تأثیر دارد. ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی تمام پایهها نیز تا پایان مرداد باید پایان بپذیرد و اعلام نتیجه تا پایان مرداد انجام شود.
در تصویر زیر برنامه زمانی امتحانات نهایی نوبت تابستان پایه دوازدهم را مشاهده میکنید:
وزارت آموزش و پرورش در اطلاعیهای اعلام کرد: پرونده داوطلبان معترض در آزمون استخدامی این وزارتخانه مجدد بررسی شود.
در این اطلاعیه آمده است: پیرو اعلام نتیجه نهایی پذیرفتهشدگان آزمون استخدامی ویژه رشتههای شغلی آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی سال ۱۴۰۳ و به دستور وزیر آموزش و پرورش در خصوص نحوه رسیدگی مجدد به پرونده داوطلبان معترض این آزمون، امکان بررسی مجدد پرونده داوطلبان میسر شده است.
این اطلاعیه می افزاید: با توجه به ماهیت رقابتی بودن آزمون استخدامی در مراحل علمی و ارزیابی تکمیلی عمومی، اختصاصی و تخصصی و بررسی صلاحیتهای عمومی داوطلبان و لزوم انتخاب اصلح و طبق فرایندهای تعریف شده قبلی مبنی بر اعلام چند برابری ظرفیت این آزمون، پذیرفته شدن بخشی از داوطلبین امری بدیهی است.
بر این اساس، پذیرفته نشدن بخش دیگر از داوطلبان به دلیل احراز نشدن شرایط آزمون از سوی داوطلب و یا نبود ظرفیت پذیرش به استناد مجوز استخدامی، بیانگر نبود وجود شایستگی اینگونه داوطلبان نیست.
وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است که علاقهمندان به شغل معلمی می توانند از فرصت های قانونی پیش رو و سایر آزمون های وزارت آموزش و پرورش که در آینده درباره آن اطلاع رسانی خواهد شد، استفاده کنند.
در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: در تمام مراحل ارزیابی تکمیلی (بررسی اسناد و مدارک، معاینات پزشکی و حوزههای سنجش و ارزیابی تکمیلی) برای داوطلبان این امکان فراهم بوده است تا در صورت اعتراض به هر مرحله یا فرایند ارزیابی تکمیلی، مراتب را اعلام کنند؛ این اعتراضات از طریق کارگروه نظارت و کمیسیون موارد خاص در طول فرایند ارزیابی تکمیلی مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفته و در انتهای هر مرحله نیز داوطلب با تکمیل نمونبرگهای شماره ۲۳ و ۲۴ ضمن تایید فرایندهای مزبور، نداشتن اعتراض خود را نسبت به فرایندهای مربوط به رسیدگی به اسناد و مدارک شرایط احراز، سوابق و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی، معاینات پزشکی و سنجش و ارزیابی تکمیلی را به صورت مرحله به مرحله اعلام کردهاند.
وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده است: در اجرای مصوبات ستاد برگزاری آزمون تدابیری اتخاذ شده که داوطلبان مردود آزمون استخدامی آموزگاری سال ۱۴۰۳ بتوانند براساس اطلاعیه تاریخ ۲۷ تیر با ورود به سامانه کارا به نشانی https://my.medu.ir نسبت به ثبت بررسی مجدد پرونده و رسیدگی به اعتراض اقدام کنند.
بر این اساس، داوطلبانی که در ردیف قبولان نهایی آزمون قرار نگرفتهاند و نسبت به آن معترض هستند، از روز شنبه ۳۰ تیر تا روز پنج شنبه ۴ مرداد به مدت ۶ روز با مراجعه به سامانه کارا، به نشانی https://my.medu.ir اعتراض خود را ثبت کنند. بدیهی است پس از اتمام مهلت یاد شده امکان ثبت مجدد اعتراض امکانپذیر نخواهد بود.
اطلاع رسانی در خصوص نتیجه اعتراض داوطلبان پس از اتمام مهلت ثبت اعتراض و طی شدن فرآیندهای بررسی پرونده های شکایات در سطح استانها، از طریق همین درگاه صورت خواهد گرفت.
وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرده است: داوطلبانی که صلاحیتهای عمومی (گزینش) آنان مورد تایید قرار نگرفته و در ستون وضعیت قبولی کارنامه اعلام نتایج نهایی با کد ۱۹ مشخص شده، ضروری است از تاریخ ۲۰ مرداد تا ۲۱ مهر ضمن مراجعه حضوری به هسته گزینش استان محل ارزیابی شده خود، نسبت به ارائه درخواست کتبی تجدید نظر اقدام کرده و مراحل بررسی پرونده خود در فرایند تجدید نظر را از هسته مزبور پیگیری کنند.
این وزارتخانه تاکید کرده است که ارائه نکردن درخواست تجدید نظر در مهلت زمانی اعلام شده به منزله انصراف تلقی شده و به مراجعات و درخواستهای پس از تاریخ ۲۱ مهر ترتیب اثر داده نخواهد شد. همچنین هستههای گزینش قبل از تاریخ۲۰ مرداد به دلیل همزمانی فرایندهای اجرایی آزمونهای استخدامی و دانشگاه فرهنگیان امکان پذیرش اعتراضات داوطلبان را ندارند