۲۵ و ۳۰ مرداد یارانه جدید با این ارقام واریز می شود/ جدول

​همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه سال گذشته و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

۲۵ و ۳۰ مرداد یارانه جدید با این ارقام واریز می شود/ جدول

به گزارش منیبان، بنا بر اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها، یکصد و شصت و دومین مرحله از یارانه نقدی [۳۰۰ – ۴۰۰ هزار تومانی] مربوط به مردادماه ، همراه با افزایش حداقل مستمری خانوارهای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور در دو مرحله به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد بود.

همچنین با اعلام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از خردادماه سال گذشته و به منظور حمایت از خانوارهای کم درآمد، اعتبار یارانه مددجویان کمیته امداد امام‌ خمینی (ره) و سازمان بهزیستی در صورت خرید اعتباری بیش از ۷۰ درصد مبلغ یارانه، ۲۰ درصد افزایش یافته است.

یارانه ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی مرداد ماه یارانه بگیران مطابق هر ماه واریز خواهدشد.

یارانه

براساس آخرین خبرها، در مورد میزان یارانه واریزی مرداد ماه ۱۴۰۳ دولت همچنان قرار است یارانه نقدی را مطابق مراحل پیشین پرداخت کند؛ طبق جدیدترین گزارشات فعلا تغییری در یارنه‌ها ایجاد نخواهد شد.

همچنین، سرپرستان خانواری که یارانه نقدی آن‌ها قطع شده بود و درخواست بازبینی خود را در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کرده بودند، چنانچه در بازبینی انجام شده توسط وزارت رفاه جزو دهک‌های اول تا نهم قرار گرفته باشند، یارانه مردادماه را مطابق دهک‌بندی اعلام شده دریافت خواهند کرد.

علاوه بر این، افرادی که تا ابتدای مرداد ماه نسبت به ثبت‌نام جهت دریافت یارانه اقدام نموده‌اند نیز در صورتی که جزو دهک‌های اول تا نهم شناخته شده‌اند، در این مرحله یارانه نقدی خود را دریافت می‌کنند.

و طبق تبصره ۸ بند ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها موظف است با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به تجدیدنظر در مورد افرادی که یارانه آن‌ها حذف شده و همچنین نسبت به حذف یارانه خانوار‌های غیرمشمول حمایت دولت به موجب آئین‌نامه‌ای که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها در مدت یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون به‌تصویب هیأت وزیران می‌رسد، اقدام کند. 

یارانه خانوار دهک اول، دوم و سوم که زیر پوشش کمیته امداد یا بهزیستی هستند، نفری ۴۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. یارانه تشویقی هم به‌شکل اعتبار خرید برای این گروه اعمال می‌شود که در صورت استفاده یارانه هر نفر در خانوار دهک یک تا سه، به ۶۲۰ هزار تومان می‌رسد.

براساس آنچه که در دولت سیزدهم تصویب شد، یارانه خانوار دهک چهار تا هفت، نفری ۳۰۰ هزار تومان است و، در صورت استفاده از یارانه تشویقی می‌توانند میزان یارانه دریافتی خود را به رقم ۵۲۰ هزار تومان افزایش دهند.

اما این در حالی است که خانوار دهک هشت و ۹ حتی در صورت استفاده از کالابرگ نیز یارانه تشویقی شامل آنها نمی‌شود و به ازای هر نفر ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی به حسابشان واریز می‌شود.

گفتنی است باید منتظر ماند و دید که دولت جدید برای این طرح برنامه خاصی دارد یا به روند دولت قبل ادامه خواهد داد. 


ت ت
کدخبر: 229830 تاریخ انتشار
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    در رسانه های دیگر بخوانید
    ارسال نظر

    پربیننده‌ترین
    اخبار روز سایر رسانه ها