رپرتاژ آگهی
گزارش سال 1402 متریکس با نگاهی بر روند توسعه محصول آن منتشر شد!
متریکس اولین پلتفرم یکپارچهی آنالیز بازاریابی موبایلی و مارکتینگ اتومیشن بر بستر وب و موبایل است که پرفورمنس مارکترها با استفاده از آن میتوانند نتایج کمپینهای تبلیغاتیشان را بر اساس دادههای واقعی و دقیق رصد کنند و با ایجاد یک تعامل هوشمند و شخصیسازی شده با کاربران، یک تجربه کاربری خوبی را برایشان رقم بزنند.
متریکس اولین پلتفرم یکپارچهی آنالیز بازاریابی موبایلی و مارکتینگ اتومیشن بر بستر وب و موبایل است که پرفورمنس مارکترها با استفاده از آن میتوانند نتایج کمپینهای تبلیغاتیشان را بر اساس دادههای واقعی و دقیق رصد کنند و با ایجاد یک تعامل هوشمند و شخصیسازی شده با کاربران، یک تجربه کاربری خوبی را برایشان رقم بزنند.
گزارش پیش رو مربوط به دیتای 1450 اپلیکیشن و 176 میلیون نصبی است که متریکس در سال 1402 رصد کرده است.
اپلیکیشنهای بازی؛ پیشرو در ایجاد نصب ارگانیک!
طبق آمار متریکس، میزان نصب ارگانیک اپلیکیشنهای بازی همیشه بیشتر از اپلیکیشنهای برنامه بوده که این مورد در گزارش سال 1402 هم تکرار شده! اپلیکیشنهای بازی 84% و اپلیکیشنهای برنامه 82% از کاربرانشان را به صورت ارگانیک بهدست آوردهاند.
نصب ارگانیک: نصبی که از طریق تبلیغات به دست نیامده و کاربر به صورت ارگانیک اقدام به نصب اپلیکیشن کرده است.
نصب غیرارگانیک: نصبهایی که از طریق تبلیغات به دست آمده است.
در دستهی برنامهها، اپلیکیشنهای «عکاسی»، «مراجع»، «دارو و درمان» و «نقشه» نزدیک به 100% کاربرانشان را به صورت ارگانیک به دست آوردهاند.
آمار و ارقام متریکس نشان میدهد که میزان تعامل کاربران با اپلیکیشنهای بازی همیشه بیشتر از اپلیکیشنهای برنامه بوده است. متریکس گزارش داده که در سال 1402، کاربران به طور میانگین 6 دقیقه در روز را در اپلیکیشنهای بازی و 2 دقیقه را در اپلیکیشنهای برنامه سپری کردهاند!
اما اگر بخواهیم روند تغییرات میزان تعامل تمام کاربران را ببینیم، طبق نمودار زیر برای هر دو نوع کاربر ارگانیک و غیرارگانیک، از فصل بهار تا تابستان میزان تعامل کاربران با اپلیکیشنها یک روند نزولی داشته، اما با رفتن به سمت فصل پاییز و زمستان، نمودار صعودی شده و میزان تعامل کاربران با اپلیکیشنها افزایش یافته است.
بیشترین تقلب رخ داده شده در نصب اپلیکیشنها هم مربوط به اپلیکیشنهای بازی بوده و در فصل بهار اتفاق افتاده!
متریکس با اشاره به اینکه بیشتر کاربران اپلیکیشنها (48%)، از دیتای موبایل برای کار با اپلیکیشنها استفاده کردهاند، میافزاید که بالای 90 درصد کاربران اینترنتشان مربوط به اپراتورهای ایرانسل و همراه اول بوده است.
نگاهی بر روند توسعه محصول متریکس در سالی که گذشت.
متریکس در سال گذشته از هویت بصری جدید خود رونمایی کرد، سایتش را بازطراحی و به دنبال آن UI و UX پنل را نیز بهروز رسانی کرد، به گفتهی مدیر مارکتینگ متریکس، علت این تغییرات ارائهی یک پنل یکپارچه اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن بوده تا کاربران بتوانند از تمام قابلیتهای محصول اتریبیوشن و مارکتینگ اتومیشن به صورت یکجا استفاده کنند!
متریکس اعلام کرده که در بخش مارکتینگ اتومیشن هم قابلیتهای زیر به پنل افزوده شده است:
- بخشبندی مشتریان به صورت لایو (سگمنتیشن)
- ساخت سفر مشتری (جرنی)
- اجرای کمپینهای تریگر و ریکرینگ (trigger & recurring)
- امکان تعامل با کاربران در کانالهای اپپوش، وبپوش و پیامهای درون برنامهای (سایت و اپلیکیشن)؛ علاوهبر اس ام اس و ایمیل